Jurnal de Thassos 2015 in 15 zile

Jurnal de Thassos 2015 in 15 zile
Cum zilele de August au coincis cu zilele de vacanta in Thassos, pe 16 August ne-am luat la revedere de la mare si am plecat spre casa.

Am prins ferry-boat-ul de 07:00 din Prinos,
Ferry boat la Prinos
soarele ne-a salutat din mare si ne-am promis ca ne revedem in vacanta viitoare.
La revedere soare
La 18:00 treceam cu bacul la Oreahovo spre Bechet si incepeam deja sa-mi aduc aminte cum a fost in vacanta :)
Cu bacul la Oreahovo
Cele 15 zile de Augusthassos le-am insirat ca in calendar, una dupa alta, 123456789101112131415, iar acum a venit timpul concluziilor.

In 3 cuvinte, in Thassos ai de toate: munte, mare, peisaje, mancare, sporturi, distractie, croaziera si istorie. Inclusiv turism religios, avand in vedere ca Athosul se profileaza in zare iar pe insula ai Manastirea Arhangelilor, biserica din Castro, Agios Ioanis si o biserica alb-albastra chiar in Limenas, in drumul spre amfiteatrul antic.

Referitor la antichitate, in Limenas poti vizita Muzeul de Arheologie, un alt muzeu fiind in Theologos. A propos de Theologos, cu un 4 x 4 poti ajunge in Castro, pe un drum superb, iar de acolo pe varful Ipsarion, cu o panorama ce-ti taie rasuflarea si-ti alimenteaza visarea.

Croaziera in jurul insulei este superba, iar daca sunteti indragostiti de sporturi nautice nu trebuie sa ratati Pefkari. A propos de sport, exista mai multe plaje pe care sunt terenuri de volei pe nisip, eu le-am testat la Psili Ammos si Tripiti.

Si-am ajuns la gastronomie, unde Thassos are o oferta unica (masline de Thassos), pastrate intr-un fel aparte. Vinurile sunt foarte bune, mancarurile cu peste si fructe de mare sunt deosebite, lamb-chops gasesti la majoritatea tavernelor iar alte preparate pe baza de miel sau ied sunt la protap sunt la niste preturi incredibil de mici in Theologos.

Curcubeu pe cerul gurii sunt si portocalele. Desi n-ai da 2 bani pe ele la felul cum arata, au o aroma, dulceata si gust care n-au nicio legatura de rudenie cu portocalele pe care le mancam noi iarna.  A propos de 2 bani, nici nu costa mult. Nah, ca-mi ploua in gura :)
Daca n-au fost de ajuns cuvintele, va las cu mai multe imagini de la emisiunea Vocile Olteniei, in care am explicat de ce-mi plac mie vacantele in Thassos. A propos de TV, nu l-am deschis in cele 15 zile din Thassos, iar articolele pe blog au gost planificate cu mult timp inainte, astfel incat vacanta sa fie o deconectare totala si la propriu si la figurat.

Spor calator!

Etichete: , , ,