Ingredientele unei vacante speciasiatice

Atunci cand am inceput eu sa visez la destinatii turistice si sa-mi pun visurile pe hartie, bineinteles ca am bifat toate continentele. In ASIA s-a oprit degetul pe harta si mintea-n loc in China, Japonia si India. Asta era in 2010, intre timp as mai adauga Thailanda, Filipine si insulele Bali.

Acum sincer, nu stiu cine nu si-ar dori sa ajunga macar o data in viata in China, Japonia sau India. Dar ca sa poti sa le vezi pe toate, ti-ar trebui un an sabatic, ca tot aminteam de el in lista de visuri turistice si exotice :)

L-am intrebat pe un prieten din Craiova, blogger de turism care a fost in mai multe tari din Asia, care ar fi tipologia turistilor care viziteaza regiunea si mi-a zis ca in linii mari sunt 2 tipuri de turisti: cei care apreciaza turismul sexual si cei numiti "backpackeri", care-si cara in spinare rucsacul si viziteaza la pas zona, luandu-si timp suficient de 3 - 6 - 9 luni. Un fel de vamaioti-vamasioti.

Cum eu n-am fost inca in Asia, am sa-mi profilez parerile proprii. Pentru China, Japonia si India nu m-as putea limita la un profil turistic, eu considerand ca fiecare om ar trebui sa-si doreasca astfel de vacante speciale, pentru experiente culturale si personale. Singurul lucru comun pe care l-ar avea toti turistii, ar fi vacanta prelungita :) Avand in vedere distanta pana acolo si marimea celor 3 tari, apai an sabatic tata :) Eu ma duc in Thasos si zic ca daca am plecat de-acasa la 600 km sa stau macar 2 saptamani, pai va dati seama cat inseamna ca sa mentinem proportia cu ASIA. In afara timpului, un alt element comun ar fi calatoria cu avionul si cum in zona sunt multe companii low-cost, acolo as vedea majoritatea turistilor.

In Thailanda as vrea sa ajung pentru mancarea thailandeza si pentru masajele lor exotice. Nu mai adaug nimic si nici nu detaliez, dar probabil ca ati vazut Wok-ul din imaginea de inceput.

Voi detalia insa la Filipine, pentru ca profilul pe care mi-l imaginez eu este "turistul de cumetrie". M-as duce in vizita la "verii" mei, cu care m-am gasit ruda pe Facebook, cand m-au intrebat despre arborele genealogic. Motivul este foarte simplu si pe mine si pe ei ne cheama Botea. Si sunt multi :) Am sa dau doar 3 exemple DannyLyneth si Daryl sunt un fel de Daniel, Leana si Darius, dar in varianta filipineza.

Cum radacinile arborelui meu genealogic sunt la Dunare, in Dolj, cu ramificatii pe la bulgari si cu derivatia Botev si orasul Botevgrad, m-am gandit ca in Filipine ar fi fost mai greu sa ajunga stramosii mei. Asa ca m-as duce eu la rude, mai ales ca sunt foarte simpatici. Unchiul unuia dintre ei s-a imprietenit cu mine pe Facebook si m-a intrebat unde sunt, vazand Craiova. Cand i-am spus ca in Romania, Europa, a fost foarte mirat si m-a intrebat cum de am ajuns atat de departe de Filipine si de ce studiez in Romania :) Nu-si putea inchipui un Botea de Romania. Probabil ca tataie era "boboc" pe internet, nu stia sa se uite la detalii asa ca pana nu mi-au dat "verii" o mana de ajutor, nu m-a crezut. Nu mai stiu ce varsta avea, dar am apreciat faptul ca am reusit sa ne intelegem in limba engleza. Cu asa oameni as tot sta la povestit, deci as incadra acest tip de turism la "turism omenesc". Ei m-ar omeni cu cazarea si mancarea locala, eu i-as omeni cu ceva tuica si zaibar (daca ma lasa sa le introduc in tara, ca nu prea stiu cum este, vizitand zona doar in visuri). Plus cazare pentru primul var Botea care ajunge in Craiova, pentru ca asa este frumos intre rude.

Ei si-acum sa trecem la BALI, pentru ca aici am mai multe baliverne de spus. In general imi plac insulele pentru ca-mi ofera plaja, apa, soare si mancare pe baza de peste si fructe de mare. Deja am amintit cateva ingrediente din Rai, asa ca nu mai baleiez (si balesc de placere) decat cu masajul balinez anti stress, jungla si temple. Acestea sunt si ingredientele profilului turistic pe care il consider potrivit insulei Bali.

Am zis ca "balesc" de placere (si de vreo 20 de ani) pentru ca si aici am o poveste adevarata. In 1994 am fost in Franta intr-un grup multicultural, printre care si 3 fete din Polonia. Cu una dintre ele m-am imprietenit mai bine si tinem legatura si azi. Eu eram la prima iesire in strainatate, ea fusese in vreo 20 de tari de pe toate continentele si nu mai stiu ce studia la facultate dar cunostea limba araba scrisa. In 1995 isi propusese sa viziteze Romania impreuna cu prietenul ei, eu eram proaspat insurat si cum auzisera de Vama Veche am zis sa stea cu noi o saptamana la mare si apoi sa-i duc in Bucuresti, Craiova si prin Oltenia. Erau adeptii calatoriilor cu trenul si cu bicicleta, iar pe la noi nu prea se auzise atunci de asa ceva.

In fine, corespondam prin posta si cu cateva saptamani inainte de a-mi confirma venirea n-am mai primit nicio veste. Bineinteles mi-am vazut de treaba, am fost la Vama Veche iar la intoarcere am gasit in posta o vedere din BALI si explicatiile lipsei de comunicare.
Bali
Nu mai insist, imaginile sunt graitoare, dar am continuat corespondenta si mi-a povestit cateva detalii despre BALI care mi-au intiparit in minte destinatia.
Vedere din Bali
N-am sa scanez toate scrisorile, dar am ramas cu impresia ca este o destinatie facuta pentru mine.

Nu mai zic ca de curand o colega de serviciu a Monicai a fost in Bali si ne-a adus un magnet de frigider si multe imagini si impresii care au intarit BALI pe harta destinatiilor.

Dar ca sa nu credeti ca ma profilez doar pe mine in rol de turist asiatic, sa mai schitez cateva tipologii pentru vacante in Asia.

Cred ca blondele de o anumita varsta sunt o categorie aparte care-si doresc sa viziteze ASIA, pentru a intelege de unde a plecat trupa cu acelasi nume (A.S.I.A.).

O alta categorii sunt doritorii de experiente gastronomice deosebite, cum ar fi meniul thailandez si vinul de orez.

Nu trebuie sa uitam microbistii :) Da, in 2002 a fost organizata prima data Cupa Mondiala in Asia si atunci multi microbisti au gustat Asia si-au revenit in anii urmatori.

Nu in ultimul rand m-as profila pe iubitorii de experiente culturale si plaja :)
plaje exotice
Acestea fiind zise, va doresc sa primiti cat mai curand de la mine o vedere din BALI sau din ASIA! Sa fie primit!

Particip cu acest articol la Spring SuperBlog 2015, raspunzand provocarii CND Turism.