Webstock 2013 - 8 impresii naturale

Webstock 2013 - Cristian Manafu
Asa cum v-am spus deja, am fost prezent la Webstock pentru a doua oara

Evenimentul a fost deschis de Cristian Manafu, care persevereaza in aceasta initiativa inca din 2008, alaturi de Vodafone.

Aceast Webstock s-a desfasurat sub semnul celor care fac si inoveaza si care pot fi un exemplu pentru noi toti.

Primul vorbitor a fost Cabral, care ne-a dezmortit cu afirmatia... "blogosfera s-a basit".
Cabral
Desi ca indivizi bloggeri sunt OK, ca si comunitate... tindem spre zero. Si chiar daca blogosfera sare cand i se cere ajutorul, nu acesta este singurul rol al bloggerilor ca si comunitate.

Si pentru ca tema Webstock era despre oameni care fac si care inoveaza, eu am inteles din speach-ul lui Cabral ca nu este suficient ca bloggerii sa reactioneze. Blogosfera trebuie sa fie pro-activa, sa aiba idei si initiativa.
Tudor Giurgiu despre TIFF
A urmat Tudor Giurgiu, blogger ocazional si sufletul TIFF, pe care l-a inceput de la zero in anul 2000. Sta in puterea noastra sa schimbam ceva, iar TIFF a schimbat "un pic" comunitatea: Clujul este "un pic" mai frumos.

Irina Nistor ne-a spus ca probabil isi va face blog, deoarece blogosfera este o lumea noua si o fascineaza ceea ce se poate face creativ pornind de la internet si bloguri.
Irina Nistor
Tot de la Irina Nistor am aflat o vorba care circula in breasla actorilor: 
"Nimic nu e mai dulce decat carnea de coleg."

Mirela Bucovicean ne-a vorbit despre energie si despre ambitia de a face lucruri.

Mirela Bucovicean
In acest sens, creatia sa Molecule-F este prima platforma online pentru promovare si vanzare a creatiilor designerilor romani.
Mi-a placut constatarea sa, care poate fi aplicata si in blogosfera: "Generam idei in primul rand prin ceea ce facem, nu prin ceea ce comentam".
O alta invatatura a fost aceea ca trebuie sa acceptam ca nu toti din jurul nostru sunt "doers", oameni care fac.

Markus Lause, Chief Commercial Officer la Vodafone Romania, ne-a dat cateva exemple concrete despre afaceri offline care folosesc la maxim online-ul: agentia de publicitate, car-renting, florarie online.
Markus Lause
Si daca in alte domenii nu suntem competitivi, Markus ne-a confirmat ca Romania are cea mai buna conectivitate la internet.

Cristina Bazavan a facut trecerea de la matematica la muzica clasica si nu numai. Blogul Cristinei a fost partener la Festivalul Enescu, iar din aceasta experienta a invatat un lucru important: 
Arta adevarata n-are legatura cu cat esti tu de educat s-o percepi.
Cristina Bazavan
Ne-a dat si definitia creatorului:
Acela care are puterea sa-si transforme dorintele in actiuni, indiferent daca ceilalti il considera nebun.

A urmat Serban Enache  – Owner & Co-fondator, Dreamstime.com - a doua baza de date (imagini) din lume, ca numar de utilizatori.
Serban Enache
A facut diferenta intre sursele imaginilor utilizate: imagini Stock sau gasite cu Google Image Search.

Dupa ce ne-a spus ca pretul imaginilor de calitate a devenit OK, 1 $ / imagine, Serban ne-a spus doua avantaje exclusive al Dreamstime
Ne-a spus si despre proiectul TimelineImages, adica imagini de calitate realizate pentru cover-ul paginilor de FB ale firmelor.

Invitatul surpriza n-a mai fost un blogger, ca anul trecut, ci Doamna Mia Scarlat de la Fundatia Mia's Children.
Doamna Mia Scarlat
Ne-a povestit despre lumea subterana, despre copiii din canale care la varsta de 4 ani nu stiau ca exista luna pe cer. Despre copii din canale care cu ajutorul fundatiei au devenit olimpici, membri in corul de copii al Radiodifuziunii Romane sau membri ai clubului de dans Mihai Petre.

A fost cel mai emotionant moment al intalnirii, care a culminat cu raspunsul la o intrebare din sala: De unde atata energie si determinare pentru a face toate aceste lucruri pentru copiii din canale?
- Sunt unul dintre acesti copii...

Asa s-a incheiat sectiunea Doers & Innovators. Despre sectiunea de Blogging si Social Media voi vorbi in articolul urmator.

Spor!

Etichete: , , ,