Nu inchiriati apartament cu pereti rosii!

Nu inchiriati apartament cu pereti rosii!
Daca stiati ca apartamentele cu bulina rosie sunt periculoase, va inselati. Cele mai periculoase sunt cele cu pereti rosii. 

Daca sunteti in cautare de apartament de inchiriat in Bucuresti in zona Gorjului si dati peste unul cu pereti rosii, ganditi-va de 10 ori. Daca mai are si icoane in bucatarie si-n dormitor, faceti-va cruce ca ati dat de dracu. Daca dupa nesfarsite negocieri va dati seama ca proprietarul semneaza contractul dar ca in casa aia canta gaina, fugiti cat mai puteti.

Noi am patit-o si pentru ca este o zona cautata apropiere de Politehnica, n-as vrea sa mai treaca si altii prin aceeasi experienta.

Marti 3 ceasuri rele


Pe 23 August am fost in Bucuresti impreuna cu o familie de prieteni ca sa cautam chirie pentru fetele noastre, studente in Bucuresti. Cum una este studenta la Cibernetica si cealalta la Calculatoare, am incercat sa gasim zone relativ aproape de ambele locatii sau daca nu, sa fie aproape de metrou.

Am vazut mai multe apartamente si pana la urma am gasit anunt despre un apartament cu 2 camere decomandate in Gorjului. Am sunat agentia, omul ne-a spus ca abia dupa 20:30 se poate vizita si ne-am facut de lucru pana atunci. Mai bine am fi plecat spre Craiova, dar cine banuia ce se va intampla.


Ne spusese agentul ca proprietarii nu vor copii si animale in apartament. Am considerat ca indeplinim conditiile si asteptam sa-l vedem in realitate, pentru ca din poze arata bine. A trecut timpul, ne-am intalnit cu agentul si hai sa vedem apartamentul.

Surprize rosii si alte surprize


Cand am intrat in sufragerie am vazut rosu in fata ochilor. La propriu. 2 pereti erau rosii, ceilalti 2 de un ocru inchis insa abajurul rosu de la bec facea ca totul sa para rosu in acea camera.

In rest dormitorul arata bine, sufrageria la fel iar fata proprietarului ne-a spus ca a fost apartamentul ei cand a fost studenta si ca e o zona foarte linistita.

Dupa ce ne-am mai dezmeticit din rosu ne-am dat seama ca apartamentul este semidecomandat, nu decomandat. Agentul ne-a spus ca si el stia ca este decomandat, noi refuzasem pana atunci ofertele cu apartamente semidecomandate dar pentru ca in rest era ok am sperat ca negociem o scadere de la 270 Euro la 250.

Fata proprietarului a ramas ferma cu pretul de 1200 lei chirie pe luna dar am solicitat un dulap de haine si sa vopsim grozavia aia de camera rosie, pentru ca te ia rosul de cap si nu poti invata. Si de aici incepe telenovela.

Negocieri la telefon


Fata ne presa sa ne hotaram pentru ca mai are si alti doritori sa vizioneze apartamentul, noi am zis ca-l inchiriem daca zugravim in prezenta lor sufrageria si daca ne mai aduc un dulap de haine.

Proprietarul apartamentului fiind tatal fetei, i-a dat telefon si i-a spus conditiile. N-am inteles ce vorbeau atat de mult, pana la urma mi l-a dat pe proprietar la telefon si el mi-a zis ca nu stie ce sa zica, pentru ca sotia e plecata la tara, n-are semnal si se intoarce abia in weekend. L-am mai intrebat inca o data daca este proprietarul, a zis ca da dar "stiti cum este in familie, trebuie sa vorbesc si cu sotia".

Atunci l-am intrebat cum sa facem. Fata ne grabeste sa ne decidem iar el temporizeaza pana la sosirea sotiei. Pana la urma a zis ca e ok, am batut mana cu fata dar a zis ca cheile le vedem abia cand vine sotia. Ar fi vrut sa platim si garantie 1200 lei si avans pentru luna Septembrie 1200 lei, dar fara sa ne dea cheile. Le-am propus frumos sa platim doar 1200 lei, sa facem contractul cu agentia si sa consemnam avansul iar peste 1 saptamana cand ne dau cheile sa le dam si garantia. Iar negocieri la telefon, iar discutii, pana la urma au fost de acord, i-am dat fetei 1200 lei, i-am dat si agentului 600 lei (cu chitanta, factura tot ce trebuie) si am plecat pe la 22:30 spre Craiova.

Am ajuns obositi la Craiova, dupa miezul noptii, dar multumiti ca pana la urma am reusit.

Inca o zi de Marti cu ceasuri rele


Nu am insistat noi sa sa intample in zile de Marti, dar asa s-a nimerit. Ne-am intalnit peste o saptamana cu proprietarul si sotia. Oameni normali, ne-au intrebat unde lucram, ne-au laudat zona si faptul ca fata lor a stat singura acolo in timpul facultatii si apoi am trecut la treaba. A venit si fata lor si a luat restul de 1200 lei, am facut contractul, am notat indecsii la energie si apa si a ramas sa stabilim cand venim sa zugravim. Doamna a insistat sa fie de fata cand zugravim, noi am acceptat si am propus primul weekend, cand prietenii nostri aveau deja drum spre Bucuresti.

Doamna a zis ca nu poate Duminica, sa ramana pentru Luni. Am acceptat si asta, ne-am luat la revedere si inceput sa lasam prin apartament o lenjerie de pat, vase pentru bucatarie ai alte maruntisuri.

Am ajuns mult mai devreme la Craiova, pe la 19:30, am vorbit cu baietii care sa zugraveasca si planuiam deja ce sa mai aducem in weekend. Nu mai zic ca am dat la curatat si cele 2 mici covoare pe care le aveau in apartament, zic doar ca m-a sunat proprietarul sa-mi spuna ca a aparut o mica problema si ca doamna nu poate veni Luni pentru ca au niste invitati. L-am intrebat daca nu poate sa vina fata sau altcineva. Nu si nu, trebuie sa fie doamna de fata. I-am zis ca nu e ok, pentru ca noi deja am vorbit cu baietii pentru zugravit si ca am stabilit deja o chestie.

Atunci am auzit-o pe doamna indemnandu-l sa-mi spuna ca daca nu ne convine, ne dau banii inapoi si cu asta basta. Proprietarul nu mi-a zis asa, a zis sa gasim o solutie si sa amanam dar m-am trezit cu doamna la telefon spunand ca n-are cum sa vina Luni.
- Ok, dar cand puteti sa veniti.
- Dupa 10 Septembrie.
- Hai si dupa 10 Septembrie, dar sa stabilim o data clara.
- 15 Septembrie.
- Dar sa ramana 15, sa nu mai intervina altceva.
- Dar ce recalcitrant sunteti! Nu intelegeti ca acum nu se poate! Fiti mai intelegator!
- Da doamna, am inteles ca acum nu se poate, dar stabilisem o data si vreau sa ma asigur ca nu se mai intampla si a doua oara sa nu respectam data. Trebuie sa vorbim cu cealalta familie, ei au gasit baietii si sa vedem cand venim.
- Sa ma sunati si pe mine sa-mi spuneti. Daca era dupa mine nu eram de acord sa zugravim, dar am trecut in contract si trebuie sa asteptati sa vin eu.

Cu asta s-a terminat discutia cu doamna, au vorbit si ceilalti parinti cu ei, iar a intervenit doamna ca ea nu poate sa spuna o data, ca de ce atata graba in conditiile in care noi plateam si luna Septembrie. S-au incins spiritele, domnul a intervenit impaciuitor si vorbind cu celalat parinte a ramas sa stabileasca data. Tatal i-a spus ca trebuie neaparat sa zugravim pentru ca nu este o culoare adecvata pentru a invata acolo si s-a terminat discutia.

Probabil ca doamna era deja in clocot pentru ca dupa 10 minute m-a sunat proprietarul sa-mi spuna ca ne dau banii inapoi, ca i-au jignit ceilalti parinti si ca ei nu accepta sa le spuna cineva ca in apartamentul lor a fost bordel. Ce?!?

Dupa cateva secunde de uimire am intrebat daca a folosit cineva acel cuvant.
- Nu ne-au spus chiar asa, dar indirect ne-au dat de inteles ca este culoare de bordel. Am si inregistrat convorbirea.

Ce sa mai zic, i-am spus ca-mi pare rau si pana sa mai adaug ceva ne-a trasat si sarcinile: Duminica dimineata sa fim in Bucuresti ca sa ne dea banii inapoi. I-am zis ca sunt plecat si nu ajung, dar vorbim cu ceilalti parinti si vine cineva.

Inca o data mi-au spus ca ei sunt oameni importanti si nu accepta o astfel de jignire. Eu auzind ca doamna zisese ca ne da banii inapoi inainte de toate discutiile i-am zis ca nu cred ca a insinuat cineva asa ceva pentru simplul motiv ca nu ne-am fi lasat fetele sa stea intr-un astfel de apartament daca am fi crezut ca acolo a fost bordel.

Ma rog, s-a incheiat discutia si pentru ca Vineri colegul avea drum la Bucuresti, le-a luat pe fete sa vada si alte apartamente si a solicitat sa ne vedem cu fata proprietarului, sa-i dam cheile si sa ne dea banii inapoi. Initial au zis ca ne vedem la 18:30, apoi ca la 20:30 ca a intervenit o sedinta si pana la urma, din vorba in vorba parea ca s-au impacat si trec peste "incident".

Initial am zis ca nu revenim la decizie dar pentru ca fetelor le placea apartamentul am zis sa incercam. Nici nu mai gasisera ceva care sa le convina in ziua respectiva. Hai si-asa, au lasat lucrurile acolo si au plecat spre Craiova. Noroc ca s-au oprit sa manance in Bucuresti pentru ca suna din nou proprietarul ca vrea fata sa vorbeasca cu ei si sa se intoarca la apartament.

Stupoare! Ce sa mai vrea? Probabil ca omul facuse "impacarea" de capul lui si cand a aflat doamna l-a luat dracu'. Ca sa se asigure ca nu mai e cale de impacare, doamna l-a facut albie de porci pe colegul meu, l-a injurat de toate cele si a inchis telefonul.

Pereti rosii si concluzii paguboase


Dupa 3 drumuri la Bucuresti suntem in aceeasi situatie ca in urma cu 2 saptamani, dar cu timp pierdut si multi nervi consumati. Am recuperat cei 2400 lei cu scandal, cei 600 lei dati agentiei s-au dus pe apa Sambetei si sper sa distribuiti articolul sa nu mai pateasca si altii ce-am patit noi sperand ca am gasit un apartament bun langa Politehnica. Si asta in conditiile in care noi nu ne-am abatut de la ceea ce era scris in contract :(

Repet, daca vedeti in Gorjului un apartament cu 2 pereti rosii, daca mai vedeti si icoane si discutati cu un proprietar care ia deciziile doar dupa aprobarea doamnei, fugiti cat puteti si sa nu regretati un minut ca n-ati ramas.

Probabil ca si chiriasii de dinainte regreta faptul ca s-au incurcat cu astfel de oameni, altfel nu-mi explic cum in vizor este infipt un butuc de cheie. Povestea s-a terminat aseara, probabil ca de luni apare iar anunt cu apartament 2 camere "decomandate" Gorjului, 270 Euro. Sa nu ziceti ca nu v-am spus.

Etichete: , , , ,