Vinuri grecesti de la Averoff la off-dry

Vinuri grecesti de la Averoff la off-dry
Va spuneam imi plac vinurile grecesti si ca atare in cele 2 saptamani de vacanta in Thassos am incercat cateva vinuri rosii si rosé.

Am inceput cu binecunoscuta butelca de Arelia la 1,5 litri, dar de cand am inceput sa dezleg tainele vinurilor la degustarile din cadrul Branzeturi cum se... cuVin nu mi s-a mai parut la fel de bun ca in anii trecuti.
Arelia rosé sec
Este un vin ok, de masa si fara pretentii la pretul de cativa euro. 

Am mai primit de la gazde cadou 2 sticle de Retsina of Attica. 
Retsina Kourtaki
Retsina este un vin care ori iti place, ori nu-ti place, cu un gust de mucegai de paie care m-a facut sa ma gandesc daca nu cumva ar merge cu o branza cu mucegai albastru si cu fructe pe principiul "mucegai cu mucegai nu-si scoate ochii".

Mi-a placut si o branza maturata de capra, care merge bine alaturi de vinurile rosii grecestei pe care le-am incercat dupa asocierea "vinul locului, branza locului".
branza maturata de capra
Am incercat vinuri la 5 - 10 Euro sticla (in supermarket) si nu-mi pare rau de incercare :)

Cateva vinuri grecesti, rosii si rosé


Am gustat Cabernet Sauvignon care mi s-a parut un cabernet standard, tocmai bun seara pe racoare dupa o zi plina de soare.
Cabernet Sauvignon Calliga
Ca am mai baut din el si la pranz, un pic mai rece, asta-i alta poveste.

Am gustat si-un Mavroudi - Syrah "no-name" la vreo 10 Euro.
Kanenas no-name
Bun vin, Kanenas este numele lui i-am zis "no-name" dupa legenda cu Odiseu si ciclopul carui i-a spus ca-l cheama "nimeni".
Kanenas - legenda
Cel mai mult mi-a placut insa un vin rosu sec denumit chiar Thassos. La 6,8 Euro mi s-a parut bine echilibrat, cu post gust ok si cu o aroma placuta.
Thassos red wine
Pentru ca nu m-am uitat atunci din ce soi este, mi-am mai luat unul ca sa-l descopar pe indelete acasa. Va anunt dupa ce se intampla "descoperirea :)

Am nimerit si-un vin cu adevarat sec, Katogi Averoff Wine din 2012. 
Katogi Averoff Wine - chiar sec
Asta chiar a fost sec, dar pentru ca ajunseram la Averoff sa va spun cu of ce-am patit cu off :)

Off. Off-Dry. Of, of, mai, mai


Am zis sa-mi iau acasa si-un rosé din soiuri pe care nu le-am mai gustat pana acum, Grenache Rouge si Moschomavro.

Am vazut eu ca pe eticheta scrie dry dar n-am bagat de seama ca mai este si un off inainte de dry. Am pregatit si o mancare pe masura, salata de somon cu fasole si hai sa-l vedem pe Variété Rosé.
rosé cu somon
Miros puternic de capsuni, cum ii sade bine unui rosé, culoare intensa, cum imi place mie... apoi au inceput surprizele. Aciditatea imi aducea aminte de spumante (n-a facut poc cand l-am deschis insa a facut un pic de spuma alba cand l-am turnat in pahar) iar cand l-am degustat... nu prea era sec. Abia atunci am vazut off-dry pe eticheta.
variété rosé off-dry
M-am documentat in legatura cu dry si off-dry wine si am descoperit ca exista mai multe "nuante" pentru vinurile seci, iar off-dry in engleza este ceea ce noi numim demi-sec. Se mai foloseste si varianta medium dry, pe care daca as fi vazut-o m-as fi gandit la demi-sec. Asa insa a supriza a fost totala.

Am zis sa stiti, ca sa nu le patiti :)

Spor degustator!

Etichete: , , , ,