Noutati dupa vacanta in Thassos

Noutati dupa vacanta in Thassos
A fost bine-n Thassos, as mai fi stat inca 2 saptamani in vacanta dar cum aveam postarile pe blog planificate doar pentru 14 zile, am zis sa reVin in tara si-n online.

M-am ferit de net cat am fost in vacanta in Thassos si n-a fost greu deloc. M-am bucurat in schimb de natura, de volei, de balaceala si inot, de pescuit, de mancarea greaceasca si de vinurie grecesti si de tot ce inseamna peisaj in Thassos.

Cum va spuneam si ieri, am mai adaugat in traista cu locuri si povesti din Thassos inca 2 locuri pe care le detaliez azi.

Kazaviti in Thassos


Atunci cand v-am povestit despre pitoreasca localitate Panagia din Thassos am incheiat spunand ca am auzit lucruri bune si despre Kazaviti, insa nu-l vizitasem. Am fost in Kazaviti in 2016 si bine am facut.
obiective in Kazaviti
Este o localitate in care nu sunt foarte multi turisti straini, am vazut mai mult masini grecesti. Nici nu apare numele Kazaviti pe toate hartile. Dar daca vedeti Megalo Prinos, sa stiti ca este acelasi lucru cu Kazaviti.

Am aflat abia dupa ce m-am intors in tara ca numele Kazaviti inseamna Casa vitei de vie (casa si vitis) datorita podgoriilor renumite din zona. Cum n-am stiut, nici vin n-am baut, dar am baut cu alte ocazii in Thassos.

Kazaviti - piatra si perspectiva


Ca si Panagia, este o localitate cu multa piatra dar si cu multa vegetatie.
Kazaviti de piatra
Are insa si ceva in plus, o frumoasa perspectiva din care admiri si marea si muntii.
perspectiva in Kazaviti
Si drumul de la Prinos pana la Kazaviti este foarte frumos, strajuit de maslini seculari si de multa vegetatie. Doar ultima parte este un pic mai dificila, cu curbe si drumuri inguste, dar cine se grabeste in vacanta? :)

E bine de stiut ca in Kazaviti drumurile sunt abrupte si inguste, asa ca ar fi bine sa lasati masina in parcarea de la intrare.

Kazaviti - plimbare si mancare


Dupa ce-am lasat masinile la intrare, am purces la o plimbare printre case, smochini si stradute pietruite.

Unele case erau de vanzare sau parasite dar majoritatea erau locuite. Ceva intre Panagia si Theologos - satul muzeu. Sunt si cateva mini-trasee turistice, cum este cel spre vechea moara. Chiar daca din moara au ramas doar ruinele, adica vreo cateva pietre, zona este spectaculoasa si plimbarea pana acolo sanatoasa.
vechea moara din Kazaviti
Ca sa nu mai zic ca dupa o urcare pe stradutele pietruite iti vine si chef de mancare. Ne-am oprit asadar la taverna strajuita de un platan secular. N-am retinut numele tavernei, oricum ceva legat de platan, dar am retinut ca au multe bunatati din miel si ied, cam cum este la Theologos. Preturile mi s-au parut un pic mai mari decat acolo, dar acceptabile.
mancare si voie buna
M-am bucurat de un Lamb Chops care a fost bun, dar nu chiar atat de bun precum la Pyrofani, langa Tripiti Beach.

Astrida Beach in Thassos


A doua noutate din vancanta in Thassos din 2016 este Plaja Astrida. Noi ne-am cazat in Psili Ammos si eram obisnuiti sa jucam volei pe plaja, in partea dreapta a tavernei Psili Ammos. Surpriza insa, de anul trecut au mai aparut o serie de sezlonguri si umbrele si-n partea dreapta a plajei, astfel incat terenul de volei este "incarcerat" intre umbrele si nu prea-ti vine sa-ti tot ceri scuze cand sare mingea printre sezlonguri.
volei la Psili Ammos
Am jucat de vreo 2 ori volei, apoi am zarit fileul de la Astrida, o plaja la 2 pasi de Psili Ammos si invecinata cu Astris Beach, insa mult mai mica si mai relaxata.
Astrida Beach
Spre deosebire de Psili Ammos terenul nu este marcat cu benzi de plastic. Dar l-am trasat noi cu o urma in nisip pe care am plantat pietre albe, ca sa fie vizibile si potrivite cu zona si ambientul :)
teren de volei in spiritul ambientului
E perfect mai ales dupa amiaza, cand se lasa umbra peste teren si n-ai nevoie de ochelari de soare.
volei la Astrida Beach
Astrida n-are o taverna dar are un beach-bar cu bauturi si mici sandvisuri. Daca ar fi avut si taverna ii dadeam nota 10 si faceam prezenta zilnic. De nota 10 este insa muzica in surdina de pe plaja si locurile de pescuit de pe stancile din dreapta.

Am prins acolo peste de fiecare data cand am pescuit
primul pescuit la Astrida
dar si un crab marisor, pe care l-am eliberat.
pazea crabul
Pestii insa i-am savurat cu un vin grecesc :)
peste si vin
De fiecare data au fost deliciosi :)
al doilea pescuit la Astrida
Spor in vacanta in Thassos!

Etichete: , , ,