Craiova vazuta de sus si din tramvai

Craiova vazuta de sus si din tramvai
Desi Mercur Center s-a redeschis pe 9 Iunie, abia in weekend am reusit sa-i fac o vizita.

Eram curios cum arata in interior dar si mai interesat am fost sa descopar centrul Craiovei vazut de sus, asa cum il zarisem in pozele si selfie-urile celor care se bucurau de primul cinematograf multiplex din Craiova, Inspire Cinema.

Centrul Craiovei vazut de sus


Prin centrul Craiovei cam sufla vantul, asa cum se vede si din poze, iar in Mercur Center era un pic mai multa animatie.

Nu prea aveam eu treaba multa in Mercur nici inainte, mai intram ca sa-mi incarc o cartela la telefon sau sa schimb bateria sau cureaua la ceas si foarte rar sa cumpar ceva de imbracaminte sau incaltaminte, din cauza preturilor foarte mari. Acum nu m-am uitat la preturi, dar sper sa fie mai bune.

Ma voi uita insa mai des la filme. Inainte ajungeam mai greu la Cinema 3D din Auchan Craiovita, acum fiind in Centru si mai multe sali, va fi mai usor.
terasa Inspire Cinema
Nu va speriati, este o balustrada de sticla intre scaune si exterior :) Panorama de sus este perfecta iar senzatia de langa balustrada de sticla prin care vezi in jos este interesanta.

Cu tramvaiul prin Craiova


O alta senzatie pe care am re-experimentat-o a fost sa merg cu tramvaiul. De cand au inceput lucrarile cu pasajele subterane si supraterane n-am mai fost cu tramvaiul. Nici cu autobuzul nu mai mersesem de ceva vreme, astfel incat anul trecut am fost placut impresionat de mersul cu autobuzul prin Craiova.

Atunci a fost norocul incepatorului, pentru ca nu toate autobuzele au aer conditionat si nici nu sunt toate modernizate. La mine s-a nimerit sa fie primul autobuz care a venit. Azi norocul incepatorului a functionat doar prin faptul ca n-am asteptat deloc dupa tramvai. Am ajuns in statie in acelasi timp cu tramvaiul, dupa ce cautasem din priviri un automat pentru bilete. Nu era, asa ca am luat bilet de la vatmanita. Preturile sunt aceleasi de anul trecut cand am mers cu autobuzul, adica 2,5 lei biletul.
tramvaiul vazut din exterior
In exterior arata mult mai bine tramvaiele. Mergand foarte mult pe jos nu mi s-au mai parut atat de zgomotoase ca inainte insa eram curios cum sunt in interior.

Cum sa fie, aceleasi tramvaie cu care eram obisnuit. Interiorul arata practic la fel, usile se inchid la fel de compact dupa cum se vede si-n imagine dar am observat si cateva lucruri bune.
in interiorul tramvaiului
Deasupra usilor este o harta cu statiile si asa am aflat ca statia de tramvai de la SIF Oltenia se numeste Toporasi. Tramvaiul avea si display electronic, dar nu functiona. Banuiesc ca tot pentru numele statiilor va fi folosit. N-am folosit WI-FI dar am vazut autocolantele cu Free Wi-Fi si cativa adolescenti care butonau de zor. Nu stiu daca cautau pokemoni sau alte treburi dar pareau foarte absorbiti.

Tramvai sau trancar?


Va spuneam ca eram curios cat de tare mai zgaltaie tramvaiul in interior, obisnuit fiind cu durerile de spate si vibratiile din vechile tramvaie. Atat de tare te zgaltaiau si trepidau tramvaiele pe vechile sine incat eu ziceam ca merg cu trancarul tranca-tranca. Acum mai seamana a tramvai, nu mai este acelasi zgomot si nici n-am mai simtit trepidatiile care ma faceau de multe ori sa stau mai bine in picioare decat pe scaune.

Nici hoti de buzunare n-am simtit prin tramvai. Ori nu era ora potrivita, tramvaiul fiind destul de gol, ori de cand n-am mai mers cu tramvaiul s-au schimbat baietii care aruncau priviri furisate.

Una peste alta, Craiova este un pic mai bine dupa redeschiderea Mercur Center, Ramada Plaza si revenirea tramvaielor pe sine.

Spor!

Etichete: , , ,