I-auzi 1, I-auzi 2, Haida-haida la Calus!

I-auzi 1, I-auzi 2, Haida-haida la Calus!
Eu v-am zis mai demult sa... hai la Alaiul Calusului Oltenesc, am fost azi si acum va povestesc.

Dupa ce s-au adunat toate cetele de Calusari in Piata Mihai Viteazul, ne-am prins in Hora mare a Calusarilor.
Hora mare a Calusarilor

Dupa hora a inceput Alaiul Calusului Oltenesc.



Odata ajunsi in Piata Fratii Buzesti, micii Calusari au deschis jocul.



Au continuat calusari mai tineri sau mai tineri cu experienta mare, fiecare fiind acompaniati live de lautari.
lautarii
I-am retinut de anul trecut pe calusarii veterani, datorita ritualului pe care-i interpreteaza.
calusarii veterani
Dupa ce joaca mai multe jocuri, vataful calusarilor da cu bâta in strachina cu pelin si usturoi,
vataful sparge strachina
iar cand strachina se sparge unuia dintre calusari i se face rau.
luat din Calus
Este "luat din calus" si stropit cu apa ca sa-si revina, in timp ce calusarii joaca in jurul strachinii sparte.
strachina sparta
Calusarii din Ciuperceni sunt de toate varstele,
Calusarii din Ciuperceni
iar camasa lor de calusarii este cea pe care o port si eu pe 24 Iunie (multumesc Alina).
camasa de calusar
Un alt obicei este ca dupa ce calusarii joaca, alaturi de ei sa se prinda copiii si cei din jur, in Hora Trandafirului, iar firele de pelin pe care le poarta la brau sunt oferite celor din jur.
hora cu calusarii
Alaiul Calusului Oltenesc a inceput cu hora calusarilor si s-a terminat tot cu o hora, dar nu inainte de a-i aplauda de dansatorii de la Ansamblul Magura din Codlea.
Ansamblul Magura din Codlea
Pana la Rusaliile viitoare va las cu mai multe poze de la Alaiul Calusului Oltenesc.

Spor!

Etichete: , , ,