Azi la Cocosul de Hurez. Mai e si maine

Azi la Cocosul de Hurez. Mai e si maine
Nu doar ca v-am spus despre Festivalul Cocosul de Hurez dar am si luat pulsul evenimentului la fata locului.

Am captat cateva imagini cu Festivalul Cocosul de Hurez si pana cand va bucurati de ele am sa va spun cateva cuvinte.
ceramica de Horezu
In Horezu am mai fost de cateva ori, am vizitat "pravaliile cu oale" de la iesirea spre Valcea si satul olarilor dar la festivalul Cocosul de Hurez am participat in premiera.

In primul rand sa spun ca mi-a placut organizarea rutiera. Politia si oamenii de ordine ne-au ajutat sa gasim un loc de parcare pentru care am platit 2 lei. La plecare, ca sa revenim pe sosea s-a oprit circulatia cat sa apucam sa iesim dintre masini.

Am ajuns apoi peste drum in satul de vacanta "Stejari" care este plin de oale, produse din lemn si piele, imbracaminte traditionala si o multime de vizitatori care vad, intreaba, gusta sau cumpara :)

Da, se si gusta la cateva tarabe, eu am gustat o excelenta branza de Horezu, branza fermentata din lapte de oaie care m-a convins sa-mi iau si acasa.
branza de Horezu
Este si o zona cu mancare, in care pe langa nelipsitii mici cu bere poti savura sarmale, tocanita si alte preparate de oaie sau mamaliga cu branza si smantana, fasole cu carnati etc.
mancare la ceaun
Exista si o scena dedicata evenimentelor muzicale pentru ca pana la urma festivalul este o adevarata sarbatoare.
scena festivalului
Revenind la oalele noastre, sunt prezenti atat mesteri locali dar si din judetele mai apropiate ale Olteniei sau din zone foarte indepartate, cum sunt cei din Corund.

Am vazut si cum se testeaza rezistenta unei oale de pamant. Se aseaza cu gura in jos pe iarba, mesterul se urca pe oala
asa de incearca o oala de pamant
si daca oala rezista sub greutatea lui, cu siguranta va rezista si in bucatarie.
oala rezista
Pentru ca mie-mi place sa mananc din oale de lut, mi-am luat o strachina pentru ciorba si una pentru salata. Parca am si vazut o salata de ardei copti langa cocosul de Hurez.
strachina de lut si cocosul de Hurez
Vestea buna este ca Festivalul Cocosul de Hurez continua si maine, daca n-ati fost in primele 2 zile macar in ultima zi sa-l vizitati.

Spor vizitator!

Etichete: , , ,