Recital neconventional Julie Alcaraz

Recital neconventional Julie Alcaraz la Craiova
Va spuneam ca a inceput Saptamana Frantei la Europa Season si nu numai. Dupa prima zi in care l-am cunoscut pe dirijorul Alain Pâris in calitate de director muzical al stagiunii si al concursului Pro Musicis, ieri a fost randul unui recital neconventional de pian sustinut de Julie Alcaraz, studenta la Conservatorul National Superior de Muzica si Dans din Paris.



Am facut doar cateva poze la inceput pentru ca dupa prima piesa am iesit in fata cu franceza din dotare, pentru a o ajuta pe Claudia Gorun in dialogul cu Julie.
alaturi de Julie Alcaraz
Am aflat astfel ca in Franta sunt 2 conservatoare superioare, la Paris si la Lyon, dar ca existe conservatoare de rang mai mic in fiecare regiune. La Conservatorul National Superior de Muzica si Dans din Paris sunt practic 2 scoli intr-una, o cladire dedicata dansului, o cladire dedicata muzicii dar si sali comune in care studentii de la Muzica si cei de la Dans au proiecte impreuna si tin spectacole.

La intrebarile din public Julie a fost foarte simpatica, vorbind cand in engleza, cand in franceza, dupa cum intrebarile erau formulate de Claudia sau de mine.
intrebari din public cu sala plina
Cand a fost intrebata daca exista o diferenta intre Chopin si List si care este preferatul ei, Julie a dat un raspuns atat de complex incat n-as fi putut sa-l reproduc nici macar in limba romana. Am tradus inceputul si sfarsitul si am recunoscut ca ea a spus mai multe, dar n-am tinut minte tot :) M-a ajutat Claudia care mai retinuse cateta detalii legate de virtuozitate si sper ca a fost un raspuns satisfacator pentru public.

A fost o atmosfera relaxata, dialogul muzical la pian alternand cu dialogul verbal si cu aplauzele spectatorilor. La final am facut traditionalele fotografii de grup, mai intai cu Claudia, Julie si maestrul Alain Pâris,
cu Julie Alcaraz si Alain Pâris
apoi o poza de grup extins in care s-a regasit si blogosfera craioveana.
poza de grup cu blogosfera craioveana
A fost inca o seara reusita in Saptamana Frantei, din pacate ultima seara de Marti la Muzeul de Arta Craiova in actuala stagiune Europa Season. Probabil de aceea a fost si atat de frumoasa, ca sa o tinem minte pana la urmatoarele evenimente.

Spor incantator!

Etichete: , , , ,