Branzeturi cum se cuVin de Dragasani

Branzeturi cum se cuVin de Dragasani
Degustarile din cadrul evenimentului Branzeturi cum se... cuVin au ajuns la editia #7. Daca pana acum am avut vinuri oltenesti din Mehedinti, Olt si Dolj, la Restaurantul Mignon am apreciat in premiera vinuri din judetul Valcea, din zona Dragasani.

In premiera a fost si prezentarea pe terasa, spre bucuria fumatorilor si cu aportul generos al naturii, ploaia oprindu-se inainte de degustare.
degustare la terasa
Vinurile oferite de Crama Avincis - Domnul de Roua (alb si rosu), Cuvee Petit Sauvignon Blanc, Rose si Merlot - s-au intalnit cu branzeturile de la Delaco - Mozzarella Fresca, Petit Brie, Brie au Bleu, Cascaval Sofia si Grana Padano - in Craiova pe terasa la Mignon, intr-o asociere puse la cale de Alin Sintimbrean de la DictionarCulinar.ro.

De la Mihai Frincu, reprezentantul Cramei Avincis, am aflat povestea Domnului de Roua, un iubaret din zona Dragasani care pleca de la iubite inainte de rasaritul soarelui, cand cantau cocosii. Din invidie sau din gelozie, locuitorii zonei s-au vorbit sa inchida toti cocosii astfel incat iubaretul domn a plecat mai tarziu dupa o noapte de dragoste, fiind transformat in roua de razele soarelui.

Tot de la Mihai Frincu am inteles mai bine conceptul de terroir, care inglobeaza apa, soarele, umiditatea, pamantul dar si pasiunea pusa de oamenii locului.

Am apreciat toate combinatiile dintre vinurile de la Crama Avincis si branzeturile de la Delaco dar asocierea care mi-a uns sufletul si papilele gustative a fost cea dintre Merlot si cascaval Sofia.
Merlot, cascval Sofia si nuci
Mi-a placut Merlotul cu tanini moi, cu post-gust lung si cu 14% alcool care a fost pe placul meu alaturi de cascavalul cu o aroma blanda si de nucile care au acompaniat combinatia. Catifelat este cuvantul cel mai bun pentru Merlot, cascavalul Sofia a fost delicios iar asocierea culinara as descri-o prin cuvantul simbioza.

Aceasta a fost combinatia mea preferata, veti vedea alte impresii la colegii de blogosfera care au fost la degustare, ideea este ca mi-a placut atat de mult incat s-au aliniat planetele si am castigat asocierea preferata si la tragerea la sorti.
fericitul castigator de Merlot si cascavalul
N-ar fi prima data cand castig, pana acum castigasem doar asocieri cu Grana Padano dar acum le-am luat cascavalul :) Merlot - Cascaval a fost de alfel combinatia cea mai votata a serii si implicit tragerea la sorti cea mai asteptata.
bucurie si fericire
Spre bucuria mea si deliciul celui care a facut extragerea, eu am fost fericitul castigator.
debut castigator
Am facut poze si cu ceilalti castigatori si m-am bucurat sa vad ca printre ei s-au numarat cativa debutanti la degustare, si dintre bloggeri si dintre invitati.
norocul incepatorului
De castigat am avut toti cei prezenti, atat din degustarea vinurilor si branzeturilor cat si din informatiile noi pe care le-am aflat direct de la sursa.

A propos sursa, ne-am adus aminte de fotografia de grup abia dupa ce plecasera cativa participanti iar noi trageam conluziile direct de la sursa :)
poza de grup
Pana la editiile viitoare va las cu mai multe imagini de la degustare.

Spor degustator!

Etichete: , , , , , , ,