Branzeturi cum se... cuV.inc de Dolj

Branzeturi cum se... cuV.inc de Dolj
A 6-a editie a evenimentului Branzeturi cum se... cuVin ne-a adus mai multe noutati, din toate domeniile.

Am degustat in premiera vinurile unei crame din Dolj, vinurile oltenesti din editiile precedente provenind din Mehedinti sau din Olt. Apoi, tot in premiera, am degustat Aperifrais Italie de la Delaco.
Aperifrais Italie de la Delaco
Nu in ultimul rand am demonstrat in premiera, si la propriu si la figurat, ca "vinul este cultura". Asa ne-a spus presedintele Federatiei Somelierilor din Romania, Laurentiu Achim, la prima degustare iar acum ne-am convins.
vinul este cultura
Dar sa luam premierele pe rand :) Am avut placerea sa facem cunostinta cu Crama V.inc din Dealurile Dranicului, o crama tanara care s-a nascut din dorinta unui om al locului, Aurel Mardale.
via lui Aurel Mardale
El a cumparat mai multe hectare de pamant pe dealurile cu orientare sudica din Dranic. A fost cadoul sau pentru cei 2 gineri, Yves Schretlen fiind unul dintre ei si cel care ne-a povestit vinurile in calitate de wine-maker al cramei de la Dranic.
Yves Schretlen
Spuneam ca este vorba despre o crama tanara deoarece in 2010 au fost plantate 18,4 hectare cu 5 soiuri de vita de vie, 2 romanesti (Tamaioasa Romaneasca si Feteasca Neagra) si 3 frantuzesti (Sauvignon Blanc, Merlot si Cabernet Sauvignon). Pentru Feteasca Neagra de la Crama V.Inc a primit medalia de argint la International Wine Contest Bucuresti 2013.

Vinurile sunt seci, nebaricate si le-am descoperit la evenimentul gazduit intr-o locatie superba, Crema Bistro.
locatie superba - Crema Bistro
Am degustat 5 vinuri, Sauvignon blanc, Tamaioasa + Sauvignon Blanc, Blanc de rouge, Cabernet, Rose si Merlot, acompaniate de branzeturile de la Delaco, Aperifrais Italie, Petit Brie - Ile de France, Emmentaler, Brie au Bleu - Ile de France si Danish Blu Traditional - Castello.

Branzeturile au fost povestite de Alin Sintimbrean, de la DictionarCulinar.ro, el fiind si autorul asocierilor culinare de la degustare.
Alin Sintimbrean - DictionarCulinar.ro
Am descoperit pe rand povestile vinurilor si branzeturilor si cred ca a fost degustarea la care ne-am decis cel mai greu care sa fie combinatia preferata.
urnele de vot
Dovada stau si "urnele de vot" care fiind transparente arata echilibrul combinatiilor.

Mi-a placut foarte mult si Rose-ul obtinut din Cabernet Sauvignon, despre care am aflat ca a fost premiat cu aur la Bucuresti, dar m-am decis cu greu catre singurul vin rosu de la degustare.
Merlot - vinul rosu de la degustare
Un Merlot din 2014, nebaricat, cu 14% alcool, cu un gust puternic si o aroma specifica. Taninul puternic a fost echilibrat de aroma intensa si gustul usor picant al branzei cu mucegai albastru nobil, Danish Blu Traditional - Castello.

Alin a vrut sa ne demonstreze ca o branza albastra poate fi si tartinabila, astfel incat a facut un amestec de Danish Blu, branza fagaras, nuca, smantana, piper, zeama de lamaie si lime cu un pic de coaja de lamaie. Proportiile vor fi dezvaluite de Alin pe blog, dar rezultatul il puteti vedea in imagine.
Danish Blu tartinabila
Mie mi-a placut cum s-a potrivit cu vinul si cum s-au potentat reciproc o branza pretentioasa, cu un vin viguros pentru o combinatie de vis
branza pretentioasa + vin viguros = combinatie de vis
Visam eu sa degust mai multe pahare, dar cand m-am trezit din visare degustare disparuse si branza de pe platouri si vinul din sticle si pahare :)

Am spus ca am avut 3 premiere la degustare, cea mai gustata si aplaudata fiind demonstratia practica a vorbei "vinul este cultura".  
la vie en rosé cand vinul este cultura
Am stat la mai multe pahare culturale cu Tavi Gorun si Corina Stanescu si am simtit cum este la vie en rosé dupa ce ne-au incalzit cu un Ceardas.



La final ne-au incantat cu Ciocarlia,



care s-a potrivit foarte bine cu atmosfera si cu etichetele vinurilor de la V.inc. 
etichetele vinurilor de la V.inc
Au fost momente gustate din plin si aplaudate de participanti care au trecut cu greu la urmatorul moment al serii. Asa cum se intampla de obicei, dupa ce fiecare participant si-a ales asocierea preferata, am facut tragerea la sorti.
tragerea la sorti
Au venit apoi pozele cu fericitii castigatori si cand incepusem sa tragem concluziile ne-am dat seama ca am uitat sa facem poza de grup. 
fericitii castigatori
Mai plecasera dintre participanti, asa ca in poza de grup apar doar cei ramasi la concluzii :)
poza de grup
Asa s-a incheiat cea mai relaxata editie de pana acum a evenimentului Branzeturi cum se... cuV.inc.
cea mai relaxata editie
Vom vedea ce ne rezerva lunile care... Vin, dar pana atunci va propun sa ramanem in atmosfera de la degustare.



Spor!

P.S.:
Daca ati vazut sticlele de vin atat cu eticheta Crema Bistro cat si cu eticheta V.inc, ar trebui sa stiti ca Yves Schretlen aplicat "private label" pentru partenerii de afaceri care apreciaza vinurile din Dealurile Dranicului.

Etichete: , , , , , ,