Sunt taran, nu trebuie sa recunosc

Sunt taran, nu trebuie sa recunosc
V-am spus ca unul dintre momentele de la SMS Bucuresti la care voi reveni este cel referitor la #suntuntaran.

Daca s-au recunoscut tarani in fata salii atatea persoane, m-am gandit ca a venit si randul meu sa recunosc, cu singura observatie ca eu sunt taran cu buletin :)

Daca ei vorbeau despre parintii si bunicii nascuti la tara, eu trebuie sa recunosc ca sunt taran autentic, fiind nascut si crescut la tara. Da, m-am nascut la Bechet in Dolj si chiar daca dupa '90 Bechetul a obtinut statutul de oras, eu tot la tara spun ca ma duc cand trec pe-acolo. Am facut scoala, liceul si facultatea la Craiova, dar la tara am invatat cei 7 ani de-acasa, pentru simplul motiv ca la oras am venit abia dupa ce implinisem 8 ani. Bechet si la Macesul de Jos sunt localitatile unde traiau bunicii mei si unde am trait viata la tara si eu inainte de a veni in Craiova.

La tara nu puteai sa treci pe langa un om fara sa-l saluti, chiar daca nu-l cunosteai. Iar daca te intreaba de-al cui esti, trebuia sa-i spui numele bunicilor sau cum sunt cunoscuti ei in sat. La Maces eram "de-al lu' Floricu a lu' Botea Paun Gheorghe", iar la Bechet "nepotul lui Vitu Tulitu". Am ramas cu aceste apucaturi de taran si daca n-am apucat eu sa salut primul si cineva ma saluta, raspund intotdeauna la salut.
raspund intotdeauna la salut
Un alt obicei cu care am ramas din vremea copilariei la tara este legat de mancare. Imi place sa mananc ciorba din strachina de lut, cu lingura de lemn. Mi se pare mie ca este mai gustoasa mancarea asa, iar daca nu ma credeti va las cu colectia de articole Miercurea fara carne.

Probabil ca sunt un taran predestinat. A fost o vreme cand am fost foarte activ in politica si unde credeti ca am ajuns? La "Taranisti", bineinteles. Am fost si candidat taranist la alegerile din 2008 pentru Primaria Craiovei, am iesit pe locul 5 din 15 candidati, dar intre timp am iesit si din politica. Prea multi "tarani" in politica romaneasca, prea multi care au uitat de unde au plecat si isi inchipuie ca domnesc peste oameni cand au ajuns intr-o functie politica.

Si asa am ajuns si la subiectul #suntuntaran, pe care l-am descoperit la SMS Bucuresti. Folosim de multe ori expresii de genul "ca un taran", "ca taranii", uitand insa ca taranii autentici au anumite valori pe care bunul simt le valideaza peste tot in lumea civilizata.

Sunt un taran este un demers de reabilitare a termenului taran si de sustinere a valorilor autentice romanesti. Scopul campaniei initiate de Revista Biz este acela de a ne aducem aminte ce înseamnă tăran cu adevărat.

Nu cred ca este intamplator faptul ca am redescoperit ca #suntuntaran tocmai la Bucuresti, pe 19 Februarie. Este ziua incare in urma cu 140 de ani se nastea "cel mai genial taran roman din toata vremea", Constantin Brancusi.

Va spuneam in articolul despre conferinta ca am plecat ca taranu' inainte de incheierea evenimentului, pentru ca ma astepta un alt eveniment in Craiova. Pai da, Zig Zag in Dolj s-a intamplat tot pe 19 Februarie, in Sala Constantin Brancusi de la Hotel Ramada. Si pentru ca sunt taran, unul dintre cele mai emotionante momente mi s-a parut cel datorat lui Dan Vana de la Calafat.
Dan Vana de la Calafat
Nu mai spun ca a adus pe scena Calusarii
Calusarii
si jocurile populare din zona Calafatului, 
jocurile populare
dar s-a gandit sa incheie cu melodia folk Ion era taran roman.



Asa inchei si eu articolul, in spiritul generatiei Facebok: Faceti ca Ion!

Spor recunoscator!

Update:
Peste 18.000 de oameni au recunoscut ca sunt tarani in 4 zile de la lansarea campaniei #suntuntaran de catre Revista Biz si DDB Romania. Tu cand recunosti?

Etichete: , , , , , , ,