Sarbatorim Rieslingul pe 29 Februarie?


Sarbatorim Rieslingul pe 29 Februarie?
sursa foto
Atunci cand v-am propus sa gasim cele mai bune zile pentru a sarbatori 8 vinuri, nu stiam ca se vor afisa rezultatele degustarii Tastevin - Confreria vinului 2015.

Rezultatele au aparut in urma degustarii "in orb" a peste 300 de vinuri autohtone de catre 200 de jurati (jurnalisti, degustatori de vin, somelieri, manageri HoReCa si pasionati de vin), Tastevin - Confreria Vinului fiind cea mai completa degustare de vinuri romanesti non-retail.

A propos de rezultate, rezultatele concursului pentru sarbatorirea celor 8 vinuri si arta gasirii celor mai bune zile de sarbatoare vor fi premiate cu vinuri de la Vinarte. Am ales Vinarte pentru primul concurs de acest gen deoarece cu Vinarte am facut prima degustare in cadrul evenimentului Branzeturi cum se... cuVin.
Branzeturi cum se... cuVin, cu Vinarte
Alt motiv a fost ca Vinarte are podgorii in mai multe zone (Mehedinti, Olt si Buzau). Nu in ultimul rand, ba dimpotriva, somelierul sef de la Vinarte este Presedintele Federatiei Somelierilor din Romania si m-am gandit ca va evalua cum se cuvine propunerile bloggerilor.

Dupa ce am vazut rezultatele Tastevin 2015 ma felicit ca am ales Vinarte la primul "concurs de sarbatoare", pentru ca are cea mai mare medie la notare (la vinurile la care s-a clasat pe primul loc).

Am facut chiar si o propunere de Cabernet Sauvignon in sarbatoare chiar daca atunci, de buna seama, nu stiam ca referindu-ma la Soare am nominalizat vinul cel mai bine notat din gama.
Tastevin - rezultate degustare Cabernet Sauvignon
Sunt sigur ca veti propune pentru Cabernet Sauvignon zile de sarbatoare mai bune decat cea gasita de mine, dar pana atunci am aflat ca e musai sa gasesc si o sarbatoare pentru Riesling Italian.

Acum stiu ca Sirena Dunarii a obtinut o nota apropiata de 9, mai exact 8,76 puncte, cu un Riesling dulce la Vinuri desert.
Tastevin - rezultate degustare vinuri desert
Drept urmare, obligatoriu mi se pare sa-i gasim si o zi de sarbatoare.

Despre Sirena Dunarii am aflat la degustarea cu Vinarte ca este un vin rar, obtinut din soiul Riesling Italian doar in anii in care pe boabele de struguri apare, in functie de conditiile de clima, un mucegai nobil (Botrytis Cinerea). Si daca mucegaiul nobil apare in mod natural si foarte rar, intr-un mod la fel de natural m-am gandit ca pentru un astfel de vin zilele de sarbatoare trebuie sa fie foarte rare :) Mai rarut ca-i mai dragut!

Si ce zi poate fi mai rara-n an decat 29 Februarie? Are legatura si cu Italia, Iulius Cezar fiind cel care a introdus din 4 in 4 ani o extra-zi in Calendarul Iulian. Plus ca e o data perfecta ca sa ne dedulcim la primavara in ultima zi de iarna calendaristica.

Revenind la Rieslingul Italian pe care vrem sa-l sarbatorim, Sirena Dunarii a fost produsa doar in anii 2000, 2001 si 2012, adica 2 din cei 3 ani de fabricatie sunt bisecti. Sa mai adaug ca tot intr-o zi de 29 a avut loc Gala Premiilor Tastevin - Confreria Vinului 2015?

29 Februarie este si o zi binecuvantata in calendarul ortodox, in aceasta zi fiind pomeniti sfintii Casian Romanul si Gherman din Dobrogea. Parintele Casian Romanul s-a nascut la Roma, iar parintele Gherman din Dobrogea este cunoscut drept insotitorul Sfantului Casian Romanul, contribuit mult la întarirea vietii monahale în Dobrogea, din Italia si din Galia.

Si in legendele altor tari 29 Februarie este o zi binecuvantata. Se spune ca Sf. Brigid s-a inteles cu Sf. Patrick sa permita femeilor ca odata la 4 ani sa-i poata cere in casatorie pe barbati.

Pe 29 Februarie femeile ii cer in casatorie pe barbati
©iStockphoto.com/AntonioGuillem
Pe langa traditionalul inel, femeile ii mai pot indulci pe barbati cu un Riesling Italian, tocmai bun de sarbatorit pe 29 Februarie.

Ramane stabilit? Sarbatorim Rieslingul pe 29 Februarie?

Spor sarbatoritor!

Etichete: , , , , , , ,