Craiova in imagini de 1 Decembrie

Craiova in imagini de 1 Decembrie
Am fost ca si in anii trecuti la manifestarile din ziua de 1 Decembrie la Craiova, doar ca acum au fost mai multe evenimente offline si-am ajuns mai tarziu sa le redau si online :)

1 Decembrie in centrul Craiovei


Fata de alti ani, a fost foarte multa lume la defilarea din centru. Cred ca si vremea a tinut cu noi, anul trecut era un frig si-o zloata de mi-au inghetat mainile in manusi.

Acum insa a fost soare si bine, ceea ce explica si prezenta celor 5000 de craioveni, dupa cum se vede si din imagini.
Lume multa si foarte multi copii inarmati cu stegulete
multi copii cu stegulete
care au salutat Garda de Onoare
Garda de Onoare
si defilarea cu tehnica de lupta.
defilare cu tehnica de lupta
N-am mai ramas pentru Hora Unirii, am mai facut o poza la bustul MS Regele Mihai si am unit defilarea din centru cu intampinarea Familiei Regale la Craiova.
Regele Mihai

Familia Regala la Craiova de 1 Decembrie


Nu este prima data cand Familia Regala vine la Craiova cu trenul regal, dar este prima data cand se intampla pe 1 Decembrie.

Am ochit locul de unde am fotografiat si anul trecut, doar ca de data asta erau deja acolo cativa prieteni.
cel mai bun loc de fotografiat
Alti prieteni m-au fotografiat cand mi-am luat postul in primire.
mi-am luat postul in primire
Foarte multi craioveni au venit sa intampline Familia Regala, am auzit o estimare la TV ca ar fi fost 2000 de persoane. N-am stat sa numar, dar am prins cateva poze pline.
craioveni au venit sa intampline Familia Regala
si dupa cum se vede si din imagini gara din Craiova a fost plina.
Gara din Craiova a fost plina
Am ascultat din nou Imnul Romaniei dar si Imnul Regal si m-am bucurat sa fiu intr-o asemenea companie de 1 Decembrie. Am vazut si cel mai frumos buchet tricolor,
cel mai frumos buchet tricolor
purtat cu mandrie de ASR Principesa Margareta.

Atmosfera de sarbatoare se vede si din mica inregistrare video.



La Multi Ani Romania la Centrul Polonez!


Dupa defilarea din centrul Craiovei si intampinarea Familiei Regale in gara, ne-am regrupat blogosferic la Centrul de Limba si Cultura Poloneza din Craiova.

A devenit deja o traditie sa sarbatorim 1 Decembrie la Centrul Cultural Polonez. Anul trecut am marcat momentul cu mancare traditionala romaneasca (fasole cu ciolan si muraturi) alaturi de o vodka poloneza.

Acum am schimbat un pic, in sensul ca am pastrat muraturile romanesti si vodka poloneza, dar am adaugat mancare traditionala poloneza si am variat ingredientele romanesti.

Acestea au fost ingredientele culinare ale zilei de 1 Decembrie.
ingredientele culinare ale zilei de 1 Decembrie
Dar sa detaliem :) Pe langa muraturi, de la Dolcesa si de la Jack&Jones am mai avut zacusca si dulceata.
muraturi, zacusca si dulceata de la Dolcesa
De la Delaco am avut 4 tipuri de branza pufoasa: Verdeata, Smantana, Somon si Ciuperci. Nu stiu care le-a placut mai mult colegilor mei bloggeri, dar crema de branza cu ciuperci este preferata mea.
branza pufoasa de la Delaco
Anul acesta am gustat primele bucate traditionale poloneze. Magdalena Filary ne-a introdus in bucataria poloneza si ne-a incantat cu pirogi, facute dupa reteta ei la Cratita Bunicii. Sunt un fel de coltunasi, cum se fac pe la noi in zona Moldovei.
pirogi poloneze
Acestea fiind ingreditentele, alaturi de o paine excelenta adusa de Alin, am purces la... Mix Food Media :) Pai da, impreuna cu Vero le-am propus bloggerilor sa facem cate un mix culinar cu ingredientele avute la dispozitie, incercand sa fim cat mai creativi si mai combinativi.

Asta a fost creatia mea :)
Food Mix Media
Daca n-ati inteles ce a vrut sa spuna poetul din mine, copacul vietii (din ceapa verde) are in stanga tricolorul romanesc realizat din struguri (am photoshopat un pic albastrul), mamaliga si flori galbene, plus ardei rosu, iar in stanga steagul polonez facut din crema de branza si ardei rosu.

La baza copacului am pus pirogi poloneze in partea romaneasca si o felie de paine prajita cu zacusca si dulceata de ardei iute in partea poloneza. Cu aceasta baza si cu acest prim mix food a mers de minune o vodka poloneza Zubrowka, pana cand a venit randul pentru o palinca romaneasca.

Eu nu ma omor dupa dulciuri, dar mi-a placut atat de mult dulceata de ardei iute incat am combinat-o si cu pirogi si cu zacusca, dar am si "confiscat" borcanelul acasa.
pierogi poloneze cu dulceata de ardei iute

Ne-am dedulcit si cu un pahar aniversar de sampanie.
La Multi Ani!
Alina a tinut neaparat sa imortalizeze momentul pe tabla, cu o scriere romaneasca si una poloneza (i-a cam soptit Magda cum sa scrie :)
La Multi Ani Romania!
Am facut si traditionala poza de grup blogosferic. Alina a avut o vesta traditionala, Ianolia a venit cu ia, deci putem spune cu mandrie...
poza de grup blogosferic de 1 Decembrie
 La Multi Ani Romania!

Etichete: , , , , , , ,