Branzeturi cum se cuVin DelacOprisor

Branzeturi cum se cuVin DelacOprisor
Seria degustarilor de branzeturi delicate si vinuri oltenesti a continuat cu Crama Oprisor, evenimentul Branzeturi cum se... cuVin din 12 Noiembrie desfasurandu-se chiar intr-o crama, la Restaurant Rex.
Crama Restaurant REX
Branzeturile degustate au fost oferite de Delaco, fiind fabricate atat sub marca proprie (Cascaval afumat Delaco, Maasdam Delaco si Grana Padano Delaco) cat si importate sub alte marci (Brie - Ile de France, Gran Bavarese - Bergader), pentru care Delaco este importator exclusiv in Romania.

Pentru o imperechere cat mai reusita, langa branzeturi si vinuri am mai adaugat condimente, fructe si... cultura :) Da, cultura, pentru ca la finalul degustarii din Octombrie am invatat de la Presedintele Federatiei Somelierilor din Romania ca vinul este cultura.

Si pentru ca in Craiova se intampla un eveniment cultural numit Europa Season, iar degustarea s-a nimerit in saptamana poloneza, la degustare au participat si prietenii nostri polonezi in frunte cu dirijorul Jacek Rogala si violonista Patrycja Piekutowska.
masa poloneza la Branzeturi cum se... cuVin
Crama Oprisor ne-a propus vinuri din gamele Caloian, Maiastru, Cabernet Sauvignon Oprisor, La Cetate si desi toate vinurile au fost obtinute din soiul Cabernet Sauvignon (struguri rosii), am gustat in premiera un Cabernet Sauvignon vinificat in alb.

Am invatat de la somelierul Gabi Cristea si de la Nicolae Lintu, degustator autorizat, ca vinurile produse din struguri rosii pot fi vinificate in alb, rose sau rosu, in functie de timpul de contact intre miezul boabei de strugure si coaja. In schimb, strugurii albi nu se pot vinifica in rosu :)
Gabi Cristea si Nicolae Lintu de la Crama Oprisor
Am mai invatat ca nu e bine sa amestecam vinul cu apa ci mai degraba sa bem vin separat si apa separat. Alcoolul deshidrateaza, apa bauta separat dupa vin reduce deshidratarea, dar amestecata cu vin isi pierde efectul de hidratare.

In sfarsit, am invatat ca italienii din nord consuma Grana Padano cu ulei de masline si piper negru. Aceasta a fost si commbinatia preferata de mine, Grana Padano fiind combinata cu La Cetate Cabernet Sauvignon.
Grana Padano, La Cetate Cabernet Sauvignon, piper si ulei de masline
Fiecare participant la degustare a avut la indemana un talon pe care a marcat imperecherea preferata,
talon cu imperecherea preferata
participand apoi la o tragere la sorti. Fiind 5 vinuri, 5 branzeturi si 5 mese, un reprezentant de la fiecare masa a extras talonul castigator din bolul cu numarul corespunzator numarului mesei.
tragere la sorti
Cand a venit randul mesei poloneze, am avut inspiratia s-o rog pe Patrycja sa faca extragerea, gandindu-ma ca o violonista trebuie sa aiba mana buna :)
Patrycja Piekutowska extrage castigatorii din urna 4
Am gandit corect. Desi in bolul cu numarul 4 erau cele mai multe taloane, semn ca Grana Padano cu Cabernet Sauvignon La Cetate a fost cea mai apreciata imperechere, Patrycja m-a extras pe mine :)
Cum violonista poloneza nu consuma alcool, daca tot m-a extras am impartit premiile, eu ramanand cu vinul si ea cu Grana Padano.
Grana Padano Delaco in Polonia, vinul la mine
Am facut si o poza de grup cu castigatorii extragerii, printre norocosi numarandu-se si bloggeri si polonezi dar si alti iubitori de vinuri si branzeturi.
castigatori romani si polonezi cu branzeturi Delaco si vinuri Oprisor
A propos de poze, n-am pierdut ocazia sa imortalizez momentul alaturi de un bun prieten din Bucuresti, pe care nu-l mai vazusem de 10 ani, o perioada numai buna pentru vinurile si oamenii cu potential.
Razvan Stoenescu, Gabi Cristea si Daniel Botea
Razvan Stoenescu este un mare #winelover si la propriu si la figurat, asa ca abia astept sa-i citesc impresiile in traditionalele povesti cu vin a la Rasto.

Bineinteles am continuat seria de poze cu grupul bloggerilor
Poza de grup blogosferic
si cu prietenii din Polonia.
Poza de grup cu prietenii din Polonia
Evenimentele Branzeturi cum se... cuVin vor continua si in lunile urmatoare, dar pana atunci va las cu imaginile surprinse de mine la degustare si cu materialul video:


Spor!

Etichete: , , , , , , , ,