Istoria capodoperei lui Brancusi, cu Horia Muntenus

Istoria capodoperei lui Brancusi, cu Horia Muntenus
Atunci cand v-am invitat sa vedeti Calea Eroilor - Istoria unei capodopere, de Horia Muntenus, stiam ca este o incercare grea, pe masura incercarilor prin care a trecut autorul pentru a aduna intr-un singur loc toate marturiile.

Unii dintre brancusologii prezenti in documentar nu mai sunt printre noi, altii dintre potentatii vremurilor cuprinse in documentar sunt fosti sau actuali clienti ai DNA (Mischie, Grebla etc.), doar Coloana fara sfarsit a ramas in picioare, in ciuda tuturor greutatilor.
Horia Muntenus despre documentarul Calea Eroilor
Mai vazusem cam 3 sferturi din film in 2013, dar a fost la fel de cutremurator sa-l revad in intregime dupa 2 ani.

Am revazut felul in care s-au gasit solutiile tehnice ale turnarii Coloanei si faptul ca la realizarea ei au lucrat muncitori romani, germani, evrei si unguri.
Construirea Coloanei fara sfarsit la Hunedoara
Mi-am reamintit ca autorul Constantin Brancusi n-a fost prezent la inaugurare,
Inaugurarea Caii Eroilor la Tag. Jiu
apoi am retrait toate momentele de cumpana prin care a trecut ansamblul de la Targu Jiu.

N-am sa va spun mai multe, las sa vorbeasca imaginile de la proiectie, dar si parerile colegilor din blogosfera care au vazut documentarul. Au fost mai multe persoane la vizionare, insa bloggerii au rezistat pana la final:
Multumim Tradem pentru ospitalitate si speram ca documentarul Calea Eroilor - Istoria unei capodopere sa fie doar inceputul unei colaborari trainice pentru intelegerea mostenirii brancusiene.

Spor!

Etichete: , , , ,