Ioana D'Arc la Opera Romana Craiova

Ioana D'Arc la Opera Romana Craiova
N-am mai fost la fostul Teatru Liric din iarna, cand am participat la spectacolul de Craciun organizat de clubul de dans al Dariei.

Ultima data cand am fost la un spectacol de opera s-a intamplat la Budapesta, la un workshop international. La Craiova s-a nimerit mereu sa fiu plecat sau sa am altceva in program, dar acum s-au aliniat planetele si-am fost la premiera Jeanne D'Arc. N-am fost singur la spectacol ci alaturi de cativa colegi din blogosfera craioveana.
craiovabloggers
Legenda Ioanei D'Arc a fost adusa din Franta pe scena Operei Romane din Craiova de maestrul Nicolas Jounis. Banuiesc ca stiti legenda despre fecioara care auzea voci divine si apoi ii imbarbata pe ostasi, dar si despre faptul ca a sfarsit arsa pe rug.

Fara a ma compara cu Ioana D'Arc, am auzit si eu voci divine:

Renata Vari
Renata Vari (soprana)
Bogdan Olaru
Bogdan Olaru (tenor)
Ioan Cherata
Ioan Cherata (bariton)
Dragos Draniceanu
Dragos Draniceanu (bas)
Evident, dialogurile muzicale s-au purtat in limba franceza pe care desi o stapanesc foarte bine mi-a fost greu sa urmaresc toate cuvintele. Pe de o parte este dramatismul spectacolului, care se simte si-n afara scenei, apoi cuvintele cantate au o alta sonoritate.

Un spectacol de opera este mai "greu" pentru ca te vrajesc si cuvintele si muzica si corul, dar este cu atat mai frumos. Mi-au placut foarte mult momentele in care erau "ciupite" viorile, violoncelul si contrabasul, ca sa nu mai spun ca harpa s-a auzit superb tot timpul.
Harpa si ciupituri de coarda
Ma bucur ca am ajuns la premiera de la Opera Romana Craiova si sper sa repet experienta cat de curand. Pana atunci va las cu mai multe imagini de la spectacol.
Finalul premierei Jeanne D'Arc
Sunt fotografii facute din scaunul de specator, insa daca vreti sa vedeti fotografii profi facute din toate unghiurile salii, va invita sa vedeti albumul lui Bogdan Danescu.

Spor liric!

Etichete: , , ,