Cum am savurat Food Bloggers 2015

Cum am savurat Food Bloggers 2015
Asa cum v-am anuntat, m-am prezentat la editia a doua a Food Bloggers iar acum va raportez cu mandrie despre meniul evenimentului.

La Brunch am avut de ales intre Food Fotogtraphy, Blog Promotion, Meet the Chef si How to work with brands, eu alegand workshop-ul despre branduri.

Aici am avut placerea sa-i reintalnesc pe Cristina Mazilu - Publisher, BBC Good Food Romania & Blogger, mazilique.ro -
Cristina Mazilu
si pe Madalin Simion - Blogger, Wine and Knives,
Madalin Simion
pe care-i stiam de la prima editie Food Bloggers, dar si pe Monica Botez - Managing Partner, Golin -
Monica Botez
si Ruxandra Marin - Strategy & New Business Director, Oxygen PR,
Ruxandra Marin
de la care am inteles mai multe despre branduri si agentiile care le reprezinta.

De la Monica Botez am notat ca brandurile isi doresc storytelling cu povesti vizuale si de impact, relevanta si impact, iar la randul lor ofera informatii, acces la evenimente, provocari, fun si apartenenta la o comunitate.

La provocari a amintit despre sparanghel si despre cum au fost angrenati bloggerii sa gateasca cu acest ingredient. Aici mi-a ridicat mingea la fileu pentru o provocare legata de un brand regional, prazul: Poate fi asociat acest brand regional cu imaginea unor branduri internationale din domeniu (retaileri, restaurante, electrocasnice etc.) astfel incat un vizitator sa poata savura preparate din praz introduse in meniurile unor restaurante, la un festival al prazului etc.?

N-a fost un singur raspuns, dar mi-am clarificat cateva directii de urmat.

Ruxandra Marin a completat lista cu dorintele brandurilor de la bloggeri:
In cadrul dezbaterilor au fost atinse si alte subiecte:
Dupa cele 4 workshopuri simultane, ne-am reunit in timpul pauzei pana cand sala a fost pregatita pentru seria de conferinte. Oricum n-am stat degeaba, am degustat mici de la Lidl si apoi ne-am fotografiat in acest cadru grillatarian :)
Olteni grillatarieni
La Main Course am inceput cu prima conferinta, The Talk, unde speakerii au fost toti din afara blogosferei culinare bucurestene, pentru a raspunde la una din intrebarile de la workshop, iar aici am aflat inclusiv despre  comunitatea de 200000 de persoane construita in jurul Retelelor ca la mama de la Timisoara.
Food Bloggers - The Talk
iar moderatorul Florin Itu - Blogger, Crazy Mother Cooker - pe care-l stiam tot de la prima editie Food Bloggers.

Am aflat si care este gustul suprem pentru fiecare dintre invitate:
Am descoperit apoi cum a fost evolutia blogosferica a celor 4 bloggerite, dar si alte raspunsuri la intrebarile din sala.

A urmat pauza de pranz, cu Main course pe bune, pe care l-am luat de pe o masa neconventionala 
masa de paleti
si l-am savurat "la capita", alaturi de bere Staropramen Dark.
pranzul la capita
Maine Course-ul conferintei a continuat cu The Projects.
Chef Foa - Florin Scripca
Chef Foa - Florin Scripca, Executive Chef, Flavours Food Design - ne-a povestit despre Flavours si proiectele culinare din Bucuresti.

Cum Florin este printe avangardisti, a fost intrebat care va fi prima locatie din proiectul Flavours in care nu se va fuma, moment in care Chef Foa a povestit ca nici el nu apreciaza faptul ca se fumeaza in acelasi loc in care se mananca.
Geanina Staicu Avram - Jamila
Geanina Staicu Avram - vlogger JamilaCuisine.ro - ne-a exemplificat cu primele creatii culinare prezentate video si a povestit cum a ajuns la calitatea continutului video de azi.
Marius Tudosiei
Marius Tudosiei -  Owner, Bacania Veche - a vorbit despre un proiect legat de meniul pentru gradinite care cuprind 250 de copii.

A accentuat faptul ca proiectele culinare facute doar pentru bani nu prea au sens si in acest context a facut diferenta intre cei care manevreaza bani si fac bani (brokerii) si cei care manevreaza ingrediente si fac mancare (bucatarii).

Pauza ne-a dat ocazia sa vedem cu Chef Foa mixeaza diverse ingrediente pentru a se potrivi cu berea Staropramen,
Chef Foa si Staropramen
dar si timp pentru a face cateva poze oltenesti pe scena :)
Blogoltenii pe scena
A urmat momentul culminant al conferintei, The Professionals, cu urmatoarele ingrediente
Nicolae Lica - Executive Chef, JW Marriott Bucharest Grand Hotel, Nico Lontras - Chef, Florin Dumitrescu - Chef, Oana Coanta - Owner, Bistro de l'Arte, moderate de jurnalistul Razvan Exarhu (Tarhon).
Food Bloggers - The Professionals
Razvan Exarhu ne-a demontrat ca mancarea noastra de maine este data de creativitatea bucatarilor de azi si a facut diferenta dintre sarmalele pe care le mancam acasa si experienta gastronomica pe care o cautam la un restaurant. Aici am ajuns la responsabilitatea bucatarilor in diversificarea meniurilor.

Nicolae Lica ne-a spus ca singurul lucru pe care n-a reusit sa-l schimbe este aperitivul de la nunta ;)

Nico Lontras a facu comparatia cu Norvegia, care are aproape 1 singur anotimp si saracie de produse dar este pe locul 1 in lume din punct de vedere culinar si Romania, care are 4 anotimpuri si produse diversificate, dar cu toate acestea romanii se duc la restaurant sa consume ceafa cu cartofi prajiti.

Oana Coanta a continuat cu experienta din Brasov, cu cei 15 ani de incapatanare in care a reusit sa inlfuenteze piata furnizorilor din Brasov si sa incurajeze micii producatori locali, cumparandu-le produsele.

Aici a intervenit Nico Lontras spunand ca rosiile autohtone (Inima de bou, Aurora) au un indice de calitate BRIX de 9/12, pe cand ceea ce gasim acum pe piata are un indice BRIX de maxim 4.

Florin Dumitrescu a dar exemplu unui producator foie gras romanesc, care-l exporta in Ungaria unde este ambalat, apoi ajunge in Franta unde este "desavarsit" si in sfarsit revine in Romania la un pret de 4 ori mai mare.

Am mai aflat despre greselile bucatariei romanesti, atat la mancarurile "grele" care stau multe ore pe foc si-si pierd nutrientii, cat si la faptul ca nu avem traditia unui meniu de degustare cu multe aperitive mici in locul unui meniu traditional, care te umfla si te satura, nelasand loc si pentru alte feluri de mancare.

Referitor la faptul ca romanii mananca ceafa de porc la restaurant, Florin Dumitrescu a accentuat faptul ca singurii care pot schimba obiceiurile alimentare sunt bloggerii culinari, pentru ca ei ii inspira pe cei care gatesc acasa.

Au urmat intrebari si raspunsuri despre prima proba pe care o primeste un bucatar aspirant, raspunsurile celor 4 invitati fiind foarte variate.
Food Bloggers 2015
Cam asa a fost la Food Bloggers 2015, daca l-ati ratat mai aveti posibilitatea sa vedeti inregistrarea conferintei, nu inainte de a multumi echipei Evensys si partenerului Lidl.

Spor bucataritor!

Etichete: , , , , , ,