Am fost la #Mobifest2015, va informez

Am fost la #Mobifest2015, va informez
Asa cum va amenintam aici si aici, am fost la Mobifest 2015. Nu singur, ci alaturi de bloggeri, firme din Marketing, PR, Online etc. si de invitati unul si unul.

Am plecat eu cu noaptea-n cap spre Bucuresti, dar a meritat, si in plus am admirat rasaritul soarelui din Hyperion :)
rasarit de soare in Hyperion
Cristian Manafu de la Evensys a fost moderatorul conferintei care a avut mai multe sesiuni, de la care am "capturat" imagini interesante.
Cristian Manafu - Evensys
Intre 09:00 si 11:00 am participat la "New tactics for engaging the connected consumer".
Stefanos Karagos
De la Stefanos Karagos - XPLAIN (Grecia) am retinut ca Marketingul nu are "flavours", dar are obiective. Ne-a mai spus ca un material video de 30 de secunde pe Facebook are un reach de 2 ori mai mare decat o informatie insotita de o fotografie.

Vorbind despre SPAM, ar trebui sa cunoastem domeniul. Un microbist nu considera spam informatiile despre echipa favorita chiar daca ar veni din ora in ora. Pe de alta parte, informatiile saptamanale despre laptopuri pot fi considerate spam, deoarece nu cumparam un laptop in fiecare luna.
Maia Novolan
Maia Novolan - Syscom Digital - ne-a dat foarte multe exemple de campanii in care s-au folosit canale de mobile marketing. Ne-a spus ca o campanie prin SMS se poate face si cu 200 Euro pentru a testa impactul, dar rezultatele vin dupa ce se optimizeaza mesajul, se adauga link-uri si se targheteaza diferit.

Vorbind despre mobile marketing bazat pe geo-locatie, Maia Novolan ne-a spus ca atunci cand ai instalata o aplicatie de Protectie pe mobil, esti foarte atent la mesajele care vin :)

Ne-a vorbit si despre BEACON - Bluetooth Low Energy (BLE), care n-are nevoie de aplicatii instalate ci doar de BLE deschis, ceea ce face posibila o abordare foarte personalizata.

Maia Novolan ne-a convins ca tool-urile mobile fac link-ul dintre online si offline, cel mai bun exemplu fiind Rice Code, bazat pe QR Coduri, imaginatie si rezultate concrete:



Horatiu Dimulescu - Vodafone - ne-a spus ca telefonul mobil este un device personal, ca atare oamenii asteapta oferte personalizate si simple.
Horatiu Dimulescu
Ne-a recomandat sa nu punem link in SMS-uri daca n-avem site optimizat pentru mobile. Campaniile online depind si de factori offline. De exemplu, o campanie prin sms-uri bazata pe geolocatie are mai putine sanse intr-o zi ploioasa. Oamenii trec prin zona respectiva, dar cu masina si nu se opresc sa intre in magazin.

A urmat o pauza, in care am imortalizat momentul alaturi de cateva bloggerite :)
bloggerite mobifestive
A inceput apoi sesiunea "What's hot on romanian mobile market".
Bogdan Apostol
De la Bogdan Apostol - Voxline - am retinut ca 75 - 80% dintre campaniile mobile din Romania se fac prin SMS pentru ca este ieftin si usor de implementat. Ne-a dat si un exemplu practic soldat cu 2.000.000 de like-uri pe Instagram si cu un Mercedes CLA pentru castigator:



Au urmat Alex Mihalache si Anca Nuta  - Unicredit Tiriac Bank - ne-au dezvaluit faptul ca de pe mobile se sharuieste de 2 ori mai mult decat de pe alte device-uri.
Alex Mihalache si Anca Nuta
Ne-au vorbit apoi despre conceptul de "user centric" folosit pentru redesenarea site-ului bancii.

In aplicatia de online banking s-a optat pentru search contextual in loc de invechitele sabloane. O optiune interesanta mi s-a parut "scoring-ul de risc" pentru aplicatia mobila.
Alexandra Cojocaru
Alexandra Cojocaru - Unlock Market Research - ne-a dezvaluit in premiera rezultatele studiului Mobile Apps, a picture of today.

A urmat pauza de masa, in care n-am uitat sa imortalizam momentul cu ajutorul prietenilor de la SelfieFun.
Fun Selfie la Mobifest
Dom'le, numai ochelariste am gasit la Mobifest :)
ochelariste la Mobifest
Nu mai stiu daca inainte de pauza sau dupa, dar a fost si o tombola soldata cu premii mobile :)
tombola Mobifest
A urmat apoi sesiunea "Creative case studies", care a inceput cu Rob Khazzam - Uber. A propos, am venit cu Uber la conferinta :)
Rob Khazzam
Rob ne-a spus ca Uber incurajeaza o cultura de tip take risk si on-demand, preferand lucrurile simple si utile versus cele complexe.
Vladislav Kraynov
Vladislav Kraynov - Agima.mobile Rusia - ne-a spus ca pe mobile fun-ul este foarte important. Ne-a uimit cu topul aplicatiilor mobile folosite in Rusia, Facebook nefiind in top 10 :) (Rusii au FB-ul lor, ceva de gen VKontact).
Radu Acsinia
Radu Acsinia - Samsung Romania - ne-a vorbit despre sfaturile pentru utilizarea dispozitivelor smart, sfaturi primite de la utilizatori pasionati.
Mobifest 2015 a continuat cu sesiunea "Innovation in mobile" si cu Gala "Mobile Awards Romania", dar din motive de mobilitate am plecat inainte de terminarea conferintei, pentru ca aveam de prins un Hyperion. Gasiti insa mai multe informatii de la #mobifest2015 la bloggerii cu care m-am intersectat la conferinta si care au stat pana la final:
Spor mobilizator!

Update: Spor in 2016 :)

Etichete: , , , , ,