Roma, 14 Aprilie, Vatican & San Pietro

Roma, 14 Aprilie, Vatican & San Pietro
Al treilea bilet pe care l-am achizitionat online a fost pentru Vatican. Si bine am facut, pentru ca era o coada imensa, pe 4 randuri, pe langa care am trecut pe banda de urgenta, cu dovada rezervarii online imprimata pe hartie.

16 Euro a costat biletul, dar pana sa ajung la Vatican am mai luat unul, la metrou :)
Bilete Vatican si metrou
Pentru ca vizita la Vatican era prevazuta pentru ora 09:00, am zis ca ajungem mai repede cu metroul. Mare greseala, pentru ca era o inghesuiala de zile mari, la ora cand tot italianul se duce la munca. Noi eram un grup de 8, la primul metrou ne-am apropiat de usa, la al doilea am razbatut 5, iar la al treilea au reusit sa se strecoare ca sardinele si ultimii 3. 1,50 Euro a costat biletul, cu masaj inclus :)

La intoarcere am venit pe jos, ca de obicei si a fost mult mai bine. Dar sa revenim la Muzeul Vatican. Cladirea este foarte mare, cu numeroase incaperi si curti interioare.
schita Muzeului Vatican
Am inceput cu o curte interioara, cu faimoasa sfera in sfera, unde nu puteam sa ratam un selfie de grup.
curtea interioara a Muzeului Vatican
Apoi ne-am minunat pe rand de statui,
statui antice
mozaicuri
mozaic la Muzeul vatican
si tapiterii.
tapiterii la Muzeul Vatican
La Capela Sixtina nu se fac poze, asa ca ne-am minunat doar offline. Inclusiv scarile de la iesire sunt uimitoare.
iesirea in spirala de la Muzeul Vatican
Inainte de iesire am gasit un impinge-tava la care o felie mare de pizza si o bere faceau fix 6 Euro. N-am mai facut poze, ca era foamea mare.

Dupa ce-am vazut Muzeul Vatican am plecat spre San Pietro, unde intrarea este libera,
Piata San Pietro
iar coada la fel de libera sa se intinda in toata piata.
panorama in Piata San Pietro
Biserica este foarte mare si impodobita cu multe picturi,
Pictura pe perete?
care de fapt sunt mozaicuri.
Nu e pictura, e mozaic
Am fost si la subsol, unde sunt mormintele celor care au detinut titlul de Papa, dar nici acolo nu se fac fotografii.

In schimb se fac fotografii in cupola, iar privelistea este superba.
Roma se vede superb din Cupola San Pietro
Costa urcarea in cupola, 5 euro sa mergi pe scari si 7 Euro cu liftul, la care adaugi o portie de urcare pe scari, de pe acoperis in cupola.
urcarea spre Cupola San Pietro
Merita toti banii, dar nu este pentru cei care sufera de claustrofobie sau rau de inaltime.
vedere din cupola
De sus vezi si mai bine maretia bisericii, iar partea superioara a cupolei se vede mult mai bine.
Cupola, partea superioara
De sus vezi si gradinile din jurul San Pietro,
gradina San Pietro
dar si cum arata de-aproape statuile de pe acoperis.
statuile de pe Cupola San Pietro
Coborarea este la fel de interesanta, iar la iesire te saluta garda helveta.
garda helveta
Am plecat mai departe pe malul Tibrului,
malul Tibrului
admirand pe celalalt mal un pescar singuratic.
fir intins
Am pescuit si noi o bere pe malul nostru, la o terasa care avea biblioteca gratuita.
terasa cu biblioteca
Buna si berea si ideea, poze mai multe gasiti printre imaginile din 14 Aprilie.

In sfarsit am ajuns si in Piazza Spania,
Piazza Spania
dar n-am stat foarte mult pentru ca era prevazut si-n programul din ziua urmatoare.
Piata Spania vazuta de sus
Am salutat Roma de sus si ne-am pregatit pentru ultima zi de vizita, dupa ce cu o zi inainte am fost la Colosseum, Foro-Palatino si Partheon.

Spor calator!

Etichete: , , ,