A treia zi la Roma, 13 Aprilie Colossal :)

A treia zi la Roma, 13 Aprilie Colossal :)
Nici n-am simtit c-a fost 13, pentru ca aveam vizita programata la Colosseum.  Ne-am luat biletele online (13,60 euro) si asa am evitat coada colosala :) Partea frumoasa este ca aveam intrarea la 09:30, iar la 09:25 cand am incercat sa intram... nu ne-a acceptat cititorul de coduri biletele. Asa ca am mai stat 5 minute :) Biletul permite si intrarea la Foro Palatino, dar acolo nu mai era o ora prestabilita.
panorama la Colosseum
Impresionant Colosseumul si nu prea stiam de unde sa-l incepem, pana cand ne-am dumirit care e treaba cu audio-guide-urile.
camerele gladiatorilor
Pe urma a fost usor, am urmat punctele prevazute cu semnul de casti si am parcurs tot traseul.

Bineinteles ca nu puteam rata un selfie la Colosseum
Selfie la Colosseum
si-o poza de grup in partea de jos.
poza de grup la Colosseum
Daca de sus vezi mareata imagine de ansamblu, pe masura ce cobori incepi sa vezi detaliile si sa realizezi cat de colosala e lucrarea arhitectonica. Iar jos de tot, la nivelul solului, simti deja ca ai coborat in istorie. Parca auzi strigatele gladiatorilor si murmurul multimii...
pe urmele gladiatorilor la Colosseum
La iesirea spre Foro-Palatino te intampina la fel de maret, Arcul triumfal al lui Constantin, pe care apar si statui de daci.
Arcul lui Constantin
Foro-Palatino este mult mai mare decat Colosseum si ti-ar trebui o zi intreaga si cateva perechi de picioare ca sa-l strabati in totalitate, la pas :)
Foro-Palatino
Paorama este impresionanta,
panorama la Foro-Palatino
iar privita de sus, cu oamenii mici din jurul coloanelor, iti faci o idee despre maretia locului, ceea ce se vede fiind doar partea din dreapta a Forului Palatin.

Bineinteles ca n-am ratat nici aici un selfie-grup.
selfie la Foro-Palatino
Era deja pranz si soare si ne-a venit pofta de mancare, dar in drup spre Pantheon am gasit o locatie draguta unde ne-am potolit foamea si setea :)

Un fel de musaca de vinete alla romana,
musaca de vinete a la romana
o pizza branzoasa
pizza branzoasa
si vin din partea casei au constituit meniul.
vin din partea casei
Am facut mai multe poze, pe care le puteti vedea in albumul din 13 Aprilie.

Deja intremati, am vazut cu alti ochi Pantheonul, pentru ca ziua precedenta era inchis si l-am vazut doar pe dinafara.
Pantheonul
M-am minunat cum de rezista de atata timp, mai ales ca orificiul din tavan lasa ploaia si intemperiile sa interactioneze cu interiorul. Am vazut si locasurile de scurgere a apei de ploaie
scurgere pentru ploaie in Pantheon
si multimea care se uita uimita la o asemenea minunatie.
panorama la Pantheon
Intrarea la Pantheon este libera, dar trebuie sa te nimeresti acolo cand este deschis.

Am plecat spre Villa Borghese si ne-am odihnit un pic la Ara Pacis. Foarte linistitoare apa care curgea si vertical
perete lichid la Ara Pacis
si orizontal, dar am nimerit cand era soarele atat de puternic, ca pana si porumbelul simtea nevoia de baie.
caldura mare
N-am vizitat Museul Ara Pacis ci am plecat spre Piata del Popolo si Parcul Borghese.

Nici Villa Borghese n-am vizitat-o, ca nu ne mai tineau picioarele, dar am dat peste Piazza Bucarest,
Piazza Bucarest in Parcul Borghese
unde am imortalizat momentul printr-un selfie romanesc :)
selfie oltenesc in Piazza Bucarest
Ne-am minunat privind orologiul cu apa,
orologiul cu apa
care merge de atata timp. Am realizat si o animatie, in care se vede functionarea mecanismului cu apa, amplasat sub ceas.
functionarea orologiului cu apa
Dupa cateva minute de incantare si admiratie, ne-am continuat drumul spre casa, prin poarta lui Pincio.
despre orologiul cu apa
Am avut ocazia sa vad si cateva exemple de arta stradala. Mi-au placut scarile decorate
arta stradala pe scarile din Roma
dar si cartoanele creionate.
cartoane creionate langa Pantheon
Ajunsi acasa, ne-am recompensat dupa atata plimbareala cu niste carnaciori alla Roma, cu salata de rosii si vin Shiraz :)
carnaciori a la romana, salata de rosii si vin Shiraz
Spor calator!

Etichete: , , , ,