12 Aprilie, a doua zi la Roma

12 Aprilie, a doua zi la Roma
Daca prima zi a fost de acomodare si de recunoastere a locului, in ziua a doua aveam deja rezervate bilete online la Palazzo Valentini. 13,5 Euro costa biletul si e recomandabil sa-l cumparati dinainte, deoarece este o vizita ghidata cu numar limitat de locuri. Dar cum intrarea la Valentini era prevazuta pentru ora 13:30, am mai vizitat cateva obiective inainte, dupa cum se vede pe bilete.
bilete de intrare
Desi m-as fi asteptat ca biletele online sa fie mai ieftine decat la fata locului, de fapt sunt un pic mai scumpe :) Dar merita mai ales la obiectivele arhicunoscute sau cu numar limitat de locuri per vizita.

La Musei Frati Cappuccini e Cripta Ossario n-am luat bilete online (erau 9,50 Euro), ci de la fata locului, pe Via Veneto nr. 27, cu 8 Euro (am gasit informatii pe net ca vizita este gratuita, dar probabil se refera la biserica, nu la muzeu si la cripta).
Cripta Cappuccinilor
Frustrant sa nu poti face poze nici in muzeu si nici in Cripta Capucinilor, insa e treaba de marketing, pentru ca la final te asteapta magazinul de suveniruri, plin de poze si diverse obiecte.
fotografiat nu, suveniruri da
Cripta Capucinilor e impresionanta, fiind decorata cu oasele a circa 4000 de frati capucini.

Am plecat mai departe si in drum am dat de Fontana di Trevi, din pacate in reabilitare :(
Fontana di Trevi in reabilitare
Noroc cu Muzeul de Ceara, unde am avut voie sa face poze. Biletul este 9 Euro si l-am luat chiar de la fata locului, in Piazza SS. Apostoli 68/A.
Muzeul de ceara
Pana la 13:30 am mai bagat si-o inghetata, dar pentru ca am fost inteligenti si am stat la cofetaria din centru, ne-a costat 7 Euro/bucata. A fost buna, a fost mare si ne-am mai odihnit la picioare, asta a fost :)
inghetata scumpa
Pe langa inghetata si imaginile din muzeul de ceara, vedeti aici toate pozele din 12 Aprilie, mai mult de pe drum, caci nici la Palazzo Valentini nu se fac poze in interior. Dar a fost singura experienta la care n-am fost suparat ca n-am facut poze.

Din exterior nici nu-ti dai seama ca este un muzeu acolo, pentru ca adapostete si alte institutii publice. Noroc cu afisul de la intrare si cu cele 2 statui, ca altfel am fi trecut pe langa el :)
Palazzo Valentini
In curtea interioara insa ai cateva indicii ca te asteapta o experienta antica.
experienta antica
Este o vizita ghidata, presarata cu experiente multi-media si explicatii detaliate despre viata luxoasa din timpul Imperiului Roman. Palazzo Valentini este nebanuit de mare, vizita de circa 90 de minute cuprinde numeroase camere si intrari subterane descoperite de arheologi, iar cireasa de pe tort este un tunel care duce in Forul Roman, la o fereastra de unde se poate fotografia Columna lui Traian de la baza.
Columna lui Traian
Am fost un pic surprins si n-am facut mai multe poze, dar surpriza a fost foarte placuta si s-a continuat cu un film despre Columna lui Traian si explicarea scenelor de pe columna. Priceless!

Ai si aici posibilitatea sa-ti cumperi suveniruri de la magazin, asa ca m-am oprit exact la mozaicul de pe sigla palatului.
Sigla Palazzo Valentini
Dupa asemenea vizita impresionanta si foamea era la acelasi nivel, asa ca ne-am dus in Cartierul Evreiesc sa vedem care-i treaba cu carciofi :)

Asa arata planta in floare (carciofi = anghinare),
planta de carciofi
asa arata-n prajita-n farfurie (carciofi au gust de cartofi prajiti)
carciofi prajiti
si asa arata o apa kosher :)
apa kosher
Banuiesc ca si berea a fost la fel.
Birra Moretti
Am mai mancat un gulas giudaico
gulas giudaico
si inca un fel de mancare cu paste si cam asta a fost, in afara de sampania de intampinare :)
selfie in cartierul evreiesc din Roma
Din partea casei, dar compensata de preturi mari si portii destul de mici. Oricum, ne-am facut pofta si-am mai bifat anghinarea carciofata pe lista de ingrediente.

Am mancat si "acasa" si carciofi alla romana, am descris experienta aici, dar sa nu anticipam.
carciofi a la romana
Dupa masa ne-am facut plimbarea prin Piazza Navona,
Piazza Navona
plina de lume,
lume multa in Piazza Navona
am trecut prin Campo dei Fiori si am vazut locul unde a fost ars pe rug Giordano Bruno.
Giordano Bruno
Am ajuns si la Pantheon, pe care l-am vazut doar pe dinafara, fiind inchis Duminica la ora la care am ajuns noi.
Pantheonul din Roma
Surpriza pe drumul de intoarcere a fost o biserica deosebita, in stil baroc, Saint Ignace de Loyola.
Saint Ignace
Aici chiar ca imaginile pareau ca se desprind de pe pereti, efectul este impresionant.
efecte 3D in interior
In sfarsit am ajuns la noi in Via Palestre, unde avand la dispozitie si bucatarie am preparat somon la tigaie, in suc propriu :)
Ca sa nu fierb si eu in suc propriu pana am gatit minunatia, m-am racorit cu bere,
bere Affligem double
iar apoi la somon am aplicat un Shiraz de Italia :)

Dupa prima zi de acomodare, am incheiat astfel a doua zi plina de vizite si imagini. A propos, Roma a fost "fondata" pe 21 Aprilie, anul 753 î.e.n.

Spor calator!

Etichete: , , , , ,