Oltenia In Vie cu Crama Oprisor, editia I

Oltenia In Vie cu Crama Oprisor, editia I
Am fost saptamana trecuta la degustarea de vinuri numita Oltenia In Vie powered by Crama Oprisor.

Crama Oprisor imi era cunoscuta de la un Maiastru Rose. Prima sticla mi-a ramas in memorie, pe retina si pe papilele gustative deoarece am desfacut-o in Delta, cu peste prins de noi si gatit de gazde.
Rose Maiastru de la Oprisor
Avand astfel de amintiri am venit cu drag la degustarea propusa de Crama Oprisor, iar asteptarile mele au fost depasite. 
degustare offline cu onlineri
Am intalnit cativa cunoscuti, Nicky (multumesc pentru invitatie) si Jikki, pe Iulian si Alin i-am cunoscut acolo, apoi am inceput sa cunoastem gama Caloian pusa la dispozitie de Nicolae Lintu, Regional Sales Manager Crama Oprisor.
Nicolae Lintu de la Crama Oprisor
Ne-a povestit la inceput cum s-a dezvoltat Crama Oprisor, de la primul butuc plantat in 2000 si pana la distributia prin Retail, Horeca sau Arte si Vin. Toate vinurile gustate au fost seci, colectia Caloian, de la alb, trecand prin rose si ajungand la vinuri rosii.
degustare de vinuri
Nicolae Lintu ne-a povestit si despre cateva editii limitate de la Oprisor, gen ISPITA si despre conceptul Oltenia profunda, care sta la baza vinurilor din colectiile Maiastru, Caloian, Rusalca, Dragaica si Smerenie.

Am mai vorbit despre mancare si vinuri, iar pe vechiul site al Cramei Oprisor am gasit o imperechere a vinurilor cu condimentele.

Am ajuns inevitabil si la temperatura la care se bea vinul si la faptul ca temperatura camerei in vremea romanilor insemna 14-15 grade Celsius, nu 18-21 cum se poate intelege azi. Astfel, un vin rosu se tine la maxim 16 grade Celsius inainte de masa, un rose poate fi tinut la 5-6 grade iar un vin alb pana la 12 grade Celsius.

Am vorbit si despre vinificarea in alb, care se refera la faptul ca se foloseste doar pulpa boabelor de struguri, fara coaja. Culoarea vinurilor rose depinde de timpul de contact dintre pulpa si coaja bobului.

Dupa ce-am degustat vreo 7-8 vinuri din colectia Caloian, maestrul Nicolae Lintu ne-a dat un "sfat de reveneala" in caz ca avem o seara mai grea, cu vinuri rosii. Este o treaba care tine de chimie si de echilibrare, astfel incat se recomanda 1/3 dintr-un pahar de vin alb sau 1/2 dintr-un pahar cu bere. Stiu vorba "berea dupa vin este un chin", dar voi incerca cu prima ocazie. La degustare am incheiat cu un strop de vin alb dupa ultimele pahare de vin rosu si a functionat bine :)

Am vorbit si despre pretul vinului, care are legatura cu productia la hectar si cu acumularile strugurilor, dar si cu ambalajul. Ne vom mai intalni la astfel de degustari, dar pana atunci va las cu imagini de la Oltenia In Vie 1 si cu intalnirea mea cu Maiastrul Rose de Oprisor.

Spor divin!

Etichete: , , , ,