Diafragma, timp de expunere si ISO

Diafragma, timp de expunere si ISO
Dupa cum va spuneam particip la Atelierul Foto de la TRADEM. Ieri am inceput sa intram in chestiunile tehnice despre care am amintit in titlu. Bogdan Danescu ne-a explicat pe rand fiecare definitie, iar la final, a imaginat diafragma, timpul de expunere si ISO cu ajutorul unor metafore despre camere si plaja.

Diafragma este fereastra unei camere. Dimensiunea ferestrei este marimea diafragmei. Timpul de expunere este perioada in care draperiile sunt trase si lasa lumina sa intre. ISO este ochiul uman din camera.

O alta definitie a triunghiului luminii are legatura cu plaja.

Diafragma este lotiunea de plaja, care lasa sau nu sa patrunda razele solare in piele. Timpul de expunere chiar asta este, timpul in care stai la soare. ISO este sensibilitatea pielii.

Cu aceasta ocazie am descoperit cateva setari ale compactului meu, asa ca in perioada urmatoare o sa tot testez.

Am mai descoperit ca al meu compact Nikon Coolpix L610 nu are posibilitatea de reglare manuala a diafragmei si timpului de expunere, asa ca trebuie sa stiu foarte bine setarile prestabilite. Si sa citesc manualul :)

Am descoperit si rafala sport, cu care am tras cateva imagini pe care le-am incorporat apoi intr-un gif animat.
Bogdan Danescu in rafala sport
M-am jucat un pic cu optiunea portret,
optiunea portet
dar am facut un portet si cu optiunea food, manca-te-as :)
optiunea food
Tot la descoperiri trec si Blog de fotografie, unde am descoperit ca daca te abonezi la newsletter primesti gratuit cartea "Primii 10 pasi in fotografia digitala", de Dragos Asaftei.
Primii 10 pasi in fotofrafia digitala - Dragos Asaftei
Am de citit, dar imi place!

Spor!

Etichete: , , ,