Impreuna pentru o Craiova mai sigura

Impreuna pentru o Craiova mai sigura
Asa se aliniaza planetele astea cateodata, de numa-numa. Cam asa a fost alinierea, din doua in doua luni :)
Ei bine, toate aceste intalniri s-au impletit pentru a o desavarsi pe cea de ieri. Reprezentanta ONG-ului pe care am cunoscut-o in Mai, Cora Sandu, este presedintele asociatiei care a castigat finantarea Heineken pentru comunitati, iar cateva dintre concluziile de la TIDE s-au incadrat perfect in proiectul Craiova Sigura.
Workshop Craiova sigura
Ieri am participat la o "Cafenea Publica" in care s-au prezentat concluziile intalnirilor de pana acum:
Scopul acestor intalniri este implicarea comunitatii in gasirea unor solutii pentru reducerea numarului de accidente rutiere in Craiova, iar rezultatul final va fi lansarea unei platforme cetatenesti de implicare comunitara. Pe aceasta platforma se pot incarca filme, imagini si sugestii de imbunatatire a traficului, pentru a determina institutiile implicate sa ia masuri.

Pe langa Cora Gabriela Sanda - presedintele Pro Civica Oltenia, au mai luat cuvantul Florin Giura, reprezentant al Inspectoratului Judetean de Politie Dolj, Emilian Stefarta, reprezentant al Consiliului Local Craiova si Ionut Stroe, deputat al Colegiului Uninominal 3 Craiova.
Emilian Stefarta
De la Emilian Stefarta am retinut ca sunt multe probleme rutiere si de trafic nerezolvate in Craiova:
Plecand de la concluzia ca efectivele politiei sunt insuficiente pentru atatea probleme, Ionut Stroe a dat cateva exemple din strainatate, unde Politia este ajutata de Jandarmerie: Franta, Italia, Spania etc.
Ionut Stroe
Din postura de parinte, Ionut Stroe a subliniat importanta educatiei rutiere.

Dintr-o lista de 40 de probleme deja identificate in intalnirile anterioare, mi-am exprimat punctul de vedere referitor la
Vis a vis de parcarea neregulamentara, am dat exemplul Strazii Banu Mihalcea din Craiova, unde trotuarele sunt ocupate de masinii iar copiii merg pe strada spre scoala sau gradinita.
parcari pericolase
Lipsa rastelurilor pentru biciclete ar putea fi rezolvata astfel incat sa fie mai multa vizibilitate in jurul trecerilor de pietoni. Acum masinile sunt parcate prea aproape de treceri, atat pietonii cat si soferii avand probleme de a se observa reciproc. Rastelurile de biciclete de o parte si alta a trecerilor de pietoni ar impiedica parcara masinilor si ar ajuta la vizibilitate.
parcare pentru biciclete
Aceste masuri sunt deja implementate in alte tari si am aflat despre ele la workshopul TIDE.

Mi-a placut foarte mult ca intalnirea a fost focusata pe solutii reale. Sunt prea multe probleme pentru a se rezolva toate, iar atentia trebuie  indreptata spre cele care pot fi rezolvate cat mai repede. 

Mi-a mai placut faptul ca participantii au venit cu propuneri pentru imbunatatiri sau au indicat persoane competente din zona urbanismului, care ar putea ajuta prin expertiza detinuta. Propunerea mea a fost sa-l invite la o viitoare intalnire pe Marian Ivan, membru fondator al OPTAR si expert TIDEcare cunoaste foarte multe expemple de buna practica din domeniul rutier international.

La intalnirea de ieri a participat si colega de blogosfera Dana Ilie, alaturi de reprezentanti ai presei si ai ONG-urilor.

Sper intr-o implicare masiva a craiovenilor in acest proiect. Pana atunci va las cu mai multe imagini de la Cafeneaua Publica.

Spor participator!

Etichete: , , , ,