Cafea cu gust de evenimente fericite


Cafea cu gust de evenimente fericite
© Nospmisk | Dreamstime.com - Coffee Beans Photo
Zece cafele am baut inainte de aceasta provocare superblogosferica... Poate ziceti ca este o supra-doza, dar fiecare are propria definitie a echilibrului.

Nu fumez, astfel incat nu asociez savoarea cafelei cu tabietul fumului de tigara. Dar intotdeauna asociez cafeaua cu bucuria, cu intalnirile sau cu evenimente fericite din viata mea sau a celor cunoscuti. Asa ca am baut 10 cafele... de bucurie si de fericire :)

Prima cafea am baut-o in Ianuarie, cand este ziua sotiei mele. A doua in Februarie, cand am sarbatorit 2 ani de Craiova Blog Meet si am avut invitati din Bucuresti. In Martie nu mai stiu ocazia, dar sigur a fost una la fel de fericita ca si in Aprilie, cand am organizat conferinta Craiova2Online.

Au fost "multe", nu mi le mai amintesc pe toate si nici nu stiu care cafea a fost mai buna: cea de la Webstock, cea bauta la nunta lu' baiatu' lu' Nasu' sau cea mai recenta, cea bauta de Sf. Dumitru, cand am gustat o cafea adusa din Grecia.
cafea greceasca
Nu stiu sa spun care-i mai buna, pentru ca nu ma pricep la cafea. Cele 10 cafele baute pana acum in 2014 sunt unele mai bune decat altele, deoarece fiecare este asociata cu bucuria sau fericirea care a determinat evenimentul. Cred ca ati inteles, cand beau eu cafea este un eveniment si la propriu si la figurat :)

Este si un paradox. Beau cafeaua cu (mult) zahar. De obicei nu ma omor cu dulciurile, prefer sa mananc cate ceva amar in fiecare zi, imi place ciocolata amara (80% cacao), mananc rucola, beau Aloe Vera si in general n-am probleme cu gustul amar. La cafea insa, simt nevoia s-o indulcesc. Nu stiu daca mi se trage de la dulceata momentului sau din copilarie.

Pe vremea lu' ceasca, bunicii mei de la tara nu obisnuiau sa bea cafea. Dar imi amintesc cum proceda bunica-mea cand aduceau ai mei cafea-nechezol in vacanta. Isi umplea o cana mare (nu ceasca), punea 2 liguri (nu lingurite) de zahar, le amesteca bine si din doua miscari dadea cana pe gat, exclamand incantata:
- Buna ma!

Poate mi-a ramas gustul copilariei intiparit in memorie, poate sunt alte motive care-mi scapa, dar asa beau eu cafeaua, cu mult zahar. Imi place si mirosul cafelei, in fiecare dimineata il savurez la serviciu, doar ca nu simt nevoia sa ma energizez zilnic. Beau cam o cafea pe luna, dar au fost si perioade cand am exagerat si am baut chiar 3-4 cafele pe saptamana :) Nu radeti, ca nu glumesc.

Colegii mei de la serviciu, mari amatori de cafea, au cumparat un expresor de cafea cu doze, motiv suficient pentru supradozaj chiar si pentru mine :) Ca sa va dau o definite cap-coada a dozelor ("capsule", "pastile", "paduri"), acestea sunt pliculetele rotunde care se folosesc individual pentru fiecare cafea. Au luat espressorul cu vreo 20 de feluri de doze.
cafea la doze
Mirosul de cafea deja imi placea, dar mi-a placut mai mult povestea fiecarei varietati de cafea. Am calatorit pe aburi de cafea prin Brazilia, Kenya sau Sumatra. Am savurat aroma oraselor Rio de Janeiro, Vienna, Milano sau Sydney si m-am bucurat de sortimentele de cappucinno, choco, natur si cate au mai fost.

Asa se face ca pana cand s-au deschis toate pungile, le-am gustat si comparat de 3-4 ori pe saptamana. Pentru mine a fost o supra-doza, pentru altii inseamna foarte putin :) Decat mult si fara rost, mai bine  mai putin si... Roast :)
specialitati Senseo
Cu ocazia asta am facut si diferenta intre Dark Roast, Medium Roast si Mild Roast. Dar ceea ce a facut diferenta a fost expresorul, alaturi de varietatea mare de sortimente si de povestea fiecarui fel de cafea.

Povestea senzationala cu cafeaua si expresorul Senseo a durat (pentru mine) pana cand s-au terminat dozele exotice si n-am mai gasit decat 2-3 variante, cele mai comune.
Brazil Blend
Mai avem inca expresorul, dar ca sa nu ne plicitisim, colegii mei au adus la intoarcerea din China o masinarie exotica.
fierbator de cafea
Era placut sa vezi 10 oameni asteptand dupa o cafea. Era un fel de alambic, dar trebuia sa astepti cam 30-40 de minute pana cand se facea o cescuta mica de cafea. Sa vezi povesti si pronosticuri pana cand au facut-o pe prima :) De data asta m-a atras doar ciudatenia masinariei, nu-mi amintesc ce gust avea cafeaua.

Imi amintesc insa momentul cand ai mei colegi au trecut la nivelul urmator, un expresor saeco.
expresor Saeco
Am zis nivelul urmator pentru ca boabele de cafea sunt rasnite pe loc, iar cafeaua are un gust deosebit si o aroma speciala. Eu tot o cafea pe luna beau, cu aroma de evenimente, dar colegii au inceput sa reduca numarul de cafele, cel putin numarul de cafele baute acasa. Dupa ce s-au invatat la serviciu cu cafeaua de la expresorul Philips Saeco, nu le mai place cafeaua de acasa :)

Asta este, fiecare cu gusturile sale :) Referitor la ale mele, desi "nu exagerez" cu cafeaua, combinatia dulce-amara imi place in mod special la inghetata, bomboane sau alte dulcegarii, preferand intotdeauna variantele cu cafea, cappuccino, mochaccino s.a.m.d.

Si-am mai descoperit ca-mi place "cafeaua naturala si inecata", ca tot vorbeam de asocierea cu evenimentele :)
gust special de cafea
Am sarbatorit 20 de ani de casatorie la Le Baron, unde am savurat  (printre altele) o Metaxa imbogatita cu 2 boabe de cafea.
Metaxa cu cafea
De senzatie, ceea ce va doresc si voua! A propos de dorinte, nu va doresc sa ma puneti cumva sa va fac cafea, daca n-am expresor :)

Particip cu acest articol la SuperBlog 2014, dand curs provocarii lansate de magazinul MarketOnline.ro, in mod expres.
MarketOnline
Spor expresor!

Etichete: , , ,