Dureri alb-negre, solutii colorate smart


Dureri alb-negre, solutii colorate smart
© Drx | Dreamstime.com - Old TV - Television Concept Photo
In copilarie am suferit grav la capitolul televiziune, iar durerile erau de mai mutle feluri. 

In Romania copilariei mele erau doar 3 ore de transmisie TV, aceasta fiind durerea zilnica. Dar mai era inca o durere pe timpul vacantelor pe care le petreceam la tara. Nu prea aveam televizor. De fapt aveam unul, dar nu prea mergea tot timpul. Si tin minte ca mergeam pe la vecini sa vad "Tarzan - omul junglei". In varianta alb-negru, bineinteles.

Mai tarziu, au schimbat ai mei televizorul bunicilor, tot cu unul alb-negru :) Dar m-am schimbat si eu si, crescand, nu mai aveam timp pentru televizor in vacanta. Ma atrageau mai mult pescuitul, fotbalul si joaca decat cele 3 ore de propaganda de la TV.

Revenit insa acasa, la Craiova, recuperam cu varf si indesat. Nu ma mai interesau orele fade de transmisie ale TVR-ului din epoca de aur, dar urmaream cu nesat programele TV ale sarbilor.

Daca la tara ma salvau vecinii cand nu mergea televizorul bunicilor, la Craiova ma salvau vecinii sarbi. Nu ratam nimic, de la publicitate (mai tin minte si acum reclamele Lee Cooper), pana la desene animate (Crtani Film), filme americane si competitii sportive.
Desene animate la sarbi
Hehehe, ce vremuri! Sa mai zic ca sarbii aveau "prostul" obicei sa faca maratoane de film cand eram eu prin liceu? Sa vezi cat de adormiti eram la ore (si noi si profesorii) dupa Filmski maraton :) Iar ca efecte colaterale la filmele americane sutitrate in limba sarba, am invatat alfabetul chirilic si inteleg cat de cat limba vecinilor nostri. Hvala Prijateli!

Nici nu visam noi atunci la televizoare color, la internet si la alte minunatii. Eram fericiti ca televizorul comutat pe canalele sarbesti era o alternativa la saracia programelor de la noi. Singurele visuri se limitau la prinderea faimosului canal sarbesc 3 K, iar optiunea color o obtinea fiecare pe cont propriu :)

au aparut televizoarele color
© Pxhidalgo | Dreamstime.com - Young Woman With Old Tv Frame Photo Photo
Dupa '90 am avut si primul televizor color, a aparut "cablul TV" si am renuntat la antena cu care prindeam sarbii. La inceput televizorul a fost un mic paradis, colorat si multi-canal, dar pe masura ce calculatorul si-a facut loc in viata mea, am inceput sa neglijez TV-ul.

Si la calculator am inceput tot cu monitor alb-negru, ca sa pastrez traditia.

monitor alb-negru
© Stevanzz | Dreamstime.com - Old Pc Crt Monitor Screen Isolated White Photo
Acum am calculator cu monitor plat, televizorul devine tot mai subtire, dar subtire este si timpul pe care-l aloc TV-ului. Propaganda TV din epoca de aur a fost inlocuita cu mascarada zilelor noastre, asa ca urmaresc mai ales emisiunile sportive si documentarele.

In batalia TV versus Net, prefer de departe sa petrec mai mult timp pe internet, mai precis pe calculator. Nu ma incanta foarte tare sa ma conectez de pe tableta sau de pe smartphone si nici macar de pe laptop. Acasa prefer oricand ecranul mai mare al calculatorului.

TV vs Net, batalie castigata de internet
© Tasssd | Dreamstime.com - Keyboard WWW Photo
Tocmai aceasta mare preferinta a mea s-ar putea sa constituie motivul reintoarcerii la prima dragoste. Acum ma uit la TV in special la competitii sportive, dar pe multe dintre acestea le urmaresc si pe net, nefiind televizate.

Insa una este sa vezi un meci la televizor, pe ecran mare, si alta este sa-l vezi pe monitorul calculatorului. Nici macar asta nu va mai fi o problema, aparitia televizoarelor Smart fiind parca o solutie care sintetizeaza dorintele mele cele mai arzatoare: internet si ecran mare.

Pot sa privesc meciul preferat, indiferent daca este vorba despre meciuri televizate sau de transmisii online si in plus pot comenta fazele cu prietenii, pot sa fac print-screen si sa pun poz(n)a pe Facebook pentru comentarii. Si pentru ca "toate acestea trebuiau sa poarte un nume", i s-a spus Smart TV. De ce? Pentru ca este un televizor mai destept decat un calculator, nu degeaba are "capul" mare :)

Sunt si alte avantaje. In timp ce urmaresti meciul poti sa ai informatii online despre alte evenimente sportive pe Facebook sau pe Twitter, pentru ca n-ai cum sa urmaresti toate meciurile in acelasi timp.

De fapt, poti sa "dublezi" televizorul, ca de-aia e Smart. Cu ajutorul unui Twin Tuner poti urmari 2 programe simultan, fie pe ecranul partajat al TV-ului, fie pe o tableta conectata la TV.

Optiunea asta-i perfecta atunci cand eu vreau sa vad un meci iar sotia mea ar vrea sa urmareasca nu stiu ce reteta fabuloasa pe Paprika TV. Ii trimit Paprika pe tableta si tableta in bucatarie sau in alta camera, ca sa nu-mi bruieze atmosfera de meci cu explicatiile "bucataritoare" :)

Fiind pasionat de intrecerile sportive, cum sa nu apreciez caracteristici deosebite gen Sports Mode, care-ti permit reluari la cerere. Este ca si cum tu ai realiza transmisia TV si vezi ce vrei, cand vrei. Numai rezultatul meciului nu poti sa-l programezi :)

In fine, interfata Smart Hub imi ofera socializare pe Facebook, Twitter si chiar apeluri video prin Skype. Plus o multime de aplicatii online din toate domeniile.

Cu filmele nu prea ma omor eu, dar un film bun e binevenit oricand. Iar daca optiunile online-ului si canalele TV nu ma satisfac, pot rula filmele preferate de pe stick.

Veti zice ca un Smart TV e cam scump si ca mereu apar unele noi, cu alte performante. Nu-i problema, s-a inventat kitul Smart Evolution, adica adaugi un Evolution kit la TV si imbunatatesti caracteristicile Smart TV-ului fara a mai fi nevoit sa cumperi unul nou.

Dupa cum vedeti, "ma cam pasioneaza" aceste caracteristici si am sa va spun si motivul. Televizorul pe care-l am acum arata ca din epoca de piatra si sunt in cautarea unuia nou.
inca mai merge Gold Star-ul meu antic
Nu e alb-negru, dar nu stiu cati dintre voi ati auzit de marca GoldStar. Hehehe, asa se numea LG acum 20 de ani, cand mi-am luat eu televizorul color drept cadou de nunta. A venit timpul sa-l "marit". Cum si exigentele mele s-au marit, m-am orientat spre un Smart 3D si Led pe deasupra.

Caracteristica 3D este mai mult pentru jocuri si alte aplicatii care nu prea ma pasioneaza pe mine, dar ii incanta pe copii, asa ca e bine sa fie acolo, alaturi de ochelarii 3D :) Acum copiii nu se mai joaca cu jucarii, prefera gadgeturile, iar Smart TV-ul este o "jucarie" inclusiv pentru oameni mari :).

Si de ce sa nu fac trecerea de la epoca de piatra direct la era Smart, daca sunt atatea oferte? Asa ca vanez promotii la MarketOnline, mai ales ca se apropie Vineri cel Negru (Black Friday).
marketonline
Vanezi, nu vanezi, vremea schimbarii tot vine si deja m-am orientat spre acest televizor. Da, dupa 20 de ani cu GoldStar-LG, voi face trecerea la Samsung Led Smart 3D, ceea ce va doresc si voua.
Samsung Led Smart 3D
Si sa nu cumva sa ziceti ca "preistoricul" meu e un televizor mic de dormitor si ca un Smart TV n-are loc.



Filmul este din 2007, deci daca atunci erau astfel de solutii, se gasesc si acum unele cel putin la fel de destepte pentru Smart TV-uri :)

Particip cu acest articol la SuperBlog 2014.

Spor desteptator in dormitor!

Etichete: , , , ,