Am pus in balanta... Imi da cu Plus


Am pus in balanta... Imi da cu Plus
© Olivierl | Dreamstime.com - Blank Roll Of Paper On Justice Balance Scale
De mai bine de 2 ani, din Februarie 2012, avem un obicei blogosferic foarte bun la Craiova: in fiecare luna ne intalnim in cadrul Craiova Blog Meet.

Asta inseamna ca ne adunam la un restaurant, bar sau pub si socializam la o bere, o pizza si ce mai vrea fiecare. Ca sa facem si miscare, in ultimul timp ne-am obisnuit sa "desavarsim" intalnirea cu un bowling.
Craiova Blog Meet
In cele 33 de editii de pana acum am schimbat vreo 6 locuri si pana la urma ne-am stabilit intr-unul nou, Club Q, care are si sala de bowling dar si alte "detalii" pe care le apreciez.

La astfel de intalniri de socializare, dupa pizza si bere ai nevoie sa mai ajungi si la toaleta. Am deja preferintele mele, asa ca nu-mi plac toaletele care ofera doar varianta unui uscator dupa ce m-am spalat pe maini.

Le prefer de departe pe cele in care pot folosi un prosop de hartie, deoarece mi se pare o modalitate rapida si eficienta de a-mi sterge mainile. Daca este un singur uscator, trebuie sa stai la rand. Daca exista un "rezervor" cu prosoape pliate, iti poti lua unul si apoi te stergi in fata oglinzii, ceilalti nefiind obligati sa astepte dupa tine.

prosoape de hartie
© Photopips | Dreamstime.com - Paper Roll Photo
De ce-am zis in fata oglinzii? Nu pentru ca sunt narcisist :), ci pentru ca mie imi place sa ma spal si pe fata. Acum intelegeti de ce nu vreau sa folosesc uscatorul?

Va dati seama cum as arata cu ochii inchisi in dreptul uscatorului de maini, asteptand sa mi se usuce fata? Cred ca le-ar cadea fata celor care intra in acel moment in toaleta, mai ales ca ar trebui sa misc din cap sau sa clipesc des pentru ca uscatorul de maini sa functioneze continuu :)

Nici acasa (cand ma spal pe cap) nu-mi place sa folosesc uscatorul de par, pentru ca mi se pare ca-mi usuca si fata, odata cu parul. Cand sunt in deplasare si ma spal pe fata, iar toaleta nu dispune de prosoape de hartie, mai bine folosesc hartie igienica. Dar nu inainte de a da o nota proasta localului respectiv.

O nota si mai proasta o dau toaletelor care au rezervoare pentru prosoape de hartie, dar le tin goale. Mai fratilor, la cate marci de produse de igiena si curatenie exista pe piata, n-aveti nicio scuza! Mi se pare la fel de jenant ca atunci cand esti in cabina de toaleta si observi ca... nu este hartie igienica.

lipsa de hartie igienica in toaleta
© Airborne77 | Dreamstime.com - Toilet Paper Photo
Nici daca n-ar exista producatori de harti igienica n-ar avea scuze, asa ca depunctez neglijenta localului respectiv si alta data am grija sa caut unul corespunzator.

O alta situatie in care apreciez existenta prosoapelor de hartie este in timpul partidei de bowling. Dupa ce ne incingem de la atata ras si cobit inainte aruncarilor celoralalti, ne mai racorim cu cate o bere. Si cum o partida de bowling are 10 etape, presiunea rezultatului si a berii creste spre final, asa ca ajungem din nou la toaleta.

Si iar suntem in fata dilemei uscator vs prosop de hartie. Daca stai sa te usuci la aparat, strici tot feng shuiul bowlingului: toti trebuie sa astepte pana iesi tu de la toaleta. Iar daca te grabesti si nu te usuci bine, iti aluneca bila de bowling din mana si rezultatul se vede la punctele de pe tabela de marcaj.
bowling la Club Q
Asa ca dau o nota mare daca am posibilitatea sa ma sterg pe maini repede si eficient cu un prosop de hartie, apoi sa dau fuga la bowling fara sa-i incurc pe ceilalti. 

Puteti spune ca acestea sunt pareri subiective, dar nu-i chiar asa. Sa lasam la o parte Blog Meet-ul nostru local unde ne strangem 15-20 de persoane si sa vorbim despre o conferinta nationala gen Webstock. Va puteti inchipui 700 de participanti din toata tara, care sa intarzie la workshopuri si la sesiunile tematice pentru ca... este coada la uscatorul de maini din toaleta?

Nu se intampla acest lucru deoarece la Marriott au grija sa aiba mai multe rezervoare (pline) cu prosoape de hartie. Acelasi lucru l-am vazut si la Sala Palatului si in alte locatii in care se aduna multe lume, astfel incat lipsa prosoapelor de hartie in locatii mai mici mi se pare... neglijenta.

Cu ajutorul Paper Plus am aflat despre un studiu care arata ca lipsa produselor igienice din hartie de la toaleta (prosoape pliate, role prosop din hartie, servetele etc.) inseamna de fapt lipsa de igiena.

Intuiam ca folosind prosoape igienice de hartie imi sterg mainile mai bine si mai repede, dar nu stiam ca odata cu aerul cald al uscatoarelor de maini se transfera si germenii sau bacteriile care iubesc caldura.

Studiul are si date comparative. Folosind un uscator de maini ai nevoie de 45 de secunde pentru a-ti usca mainile complet, timp in care germenii si bacteriile pot sa zburde in voie. Folosind un prosop de hartie, dupa 15 secunde ai mainile uscate in proportie de 99%, iar timpul scurt nu permite transferul microbilor.

Despre folosirea prosoapelor textile in locurile publice nici nu vreau sa discut. Nu mi se pare o mare diferenta intre un prosop textil folosit de toti si o rola de hartie scapata pe jos in cabina de toaleta...

rola de hartie scapata pe jos
© Robeo | Dreamstime.com - Toilet Paper Photo
Acasa nici nu mai zic, cutiuta cu servetele este tot timpul pe masa, iar langa chiuveta am un rulou mai gros, tot de hartie. Le-am grupat intr-o singura imagine :)
prosoape de hartie in bucatarie
Concluzie: Cu ajutorul servetelelor de hartie totul e mai simplu, mai rapid si mai igienic. Iar daca acasa preferinta mea e clara, cand plec undeva am grija sa am la mine macar un pachet de batiste de hartie.
prosoape de hartie
Particip cu acest articol la SuperBlog 2014, raspunzand provocarii igienice lansate de Paper Plus Romania.
Paper Plus
Spor curat!

Etichete: , , ,