Amintiri pe cartela, din "epoca de aur"


Amintiri pe cartela, din "epoca de aur"
Nu sunt nostalgic dupa vremurile lu' ceasca, atunci cand alimentele de baza se dadeau pe cartela.

Dar vazand campania Blogal Initiative si citind despre lansarea cartii „Speranţe pe cartelă” de Mircea Hodarnau, mi-am adus aminte ca... lumea uita.

Nu de putine ori m-am contrazis cu fostii colegi de scoala, care nu mai tineau minte ca "pe vremea noastra" se facea scoala Sambata, iar parintii se duceau la serviciu, chiar daca era SRL.
SRL-ul era saptamana redusa de lucru, in sensul ca Sambata se lucra pana pe la 12:00-13:00. Acum s-au obisnuit cu weekendul si au uitat :)

De curand mi-am dat seama ca si "intamplari" mai recente, intiparite in memoria colectiva, nu sunt "descifrate" de cei mai tineri.

La concertul de la Sandalandala, atunci cand a prezentat formatia, Make a incheiat cu "binecunoscuta" formula "si cu voia Dvs, ultimul pe lista, Marius Matache", dupa care a trecut natural la o parodie politica.

Eu eram convins ca toata lumea stie contextul cu "ultimul pe lista, Ion Iliescu", mai ales ca-l vad destul de des reamintit la Cronica carcotasilor. Dar Carcotasii reamintesc ceva ce exista in mintea celor care stiu. Pentru cei care nu stiu, este o formulare nesemnificativa.

Tocmai de aceea mi se pare seminificative "sperantele pe cartela", pentru ca pun o piedica in calea uitarii si marcheaza o borna care poate fi reamintita apoi celor care o constientizeaza acum, citind cartea.

Nu pentru ca am vazut articolul lui Chinezu, dar simpla amintire a "cartelei" imi evoca involuntar multe amintiri. Cei care stramba din nas cand aud de voluntariat ar trebui sa stie ca pe vremea lu' ceasca voluntariatul este obligatoriu :)

Adica pe vremea liceului mergeam in campanie agricola, atat in timpul scolii dar de mult ori si in vacanta.

Iote na, luati de aici termeni de cautare pe Google: PTAP si practica agricola.

Eu incercam sa mai fentez agricultura din vacanta de vara prin participarea la o tabara de PTAP, dar nu reuseam tot timpul, pentru ca PTAP-ul era mai scurt decat practica agricola... Asa ca m-am pricopsit cu un vot de blam.

Asta era pe vremea liceului, apoi am facut armata in '89, unde agricultura a fost de baza pana la depunerea juramantului :) Nu mai zic ca, cu 2 saptamani inainte de revolutie, noi culegeam porumb prin zapada.

Asa ca sa stiti, cum ar zice Cristian Florea
Si ca sa nu uitati, as zice eu.

Spor revelator!

Etichete: , , ,