Te simti bine! Arati bine!

Te simti bine! Arati bine!
Spunem de multe ori ca frumusetea vine din interior, dar cat de constienti suntem de acest fapt? Eu am avut aceasta revelatie cu putin timp in urma. A trebuit sa vina cineva tocmai din America si sa rosteasca trei-patru cuvinte simple, ca sa-mi clarific un lucru pe care-l stiam in sinea mea, dar pe care nu-l constientizam pe deplin.

"Te simti bine! Arati bine!" acestea au fost cuvintele, atat de simple dar cu atat de multe intelesuri, mai ales pentru mine.

La inceput am receptat mesajul in termeni de sanatate, deoarece atunci cand esti sanatos pe interior, aceasta stare de bine este reflectata si se vede si in frumusetea exterioara. Exact asa: 
Te simti bine! Arati bine!

Viceversa nu este valabila, deoarece sub o frumusete aparenta, cosmetizata, se poate gasi o suferinta interioara nedetectata si netratata.

Asa cum vorbim despre sanatate in termeni de sanatate fizica, sociala, materiala, psihica sau spirituala, tot asa putem vorbi despre frumusete, deoarece eu cred ca sanatatea si frumusetea sunt complementare, ca Yin si Yang. Se transforma una in alta si se hranesc una pe alta.

Si atentie, nu vorbesc despre frumusetea fizica ci despre frumusete in sens holistic, omul fiind vazut ca trup si spirit.

Revenind la sanatate, atunci cand ies la suprafata semnele bolii, trebuie cautate cauzele in interior, in interiorul trupului si al sufletului. Fac mereu referiri la sanatate deoarece eu am ajuns sa inteleg aceste lucruri abia atunci cand am avut o problema de sanatate. 

Am incercat in zadar s-o rezolv din exterior si mi-au trebuit 7 ani pana cand am reusit sa inteleg cat de important este echilibrul dintre interior si exterior. Dupa 4 ani si nenumarate analize, am aflat ca am din nastere o anumita problema, care s-a materializat dupa varsta de 30 de ani.

Dupa ce-am aflat care este problema, am mai incercat inca vreo 3 ani s-o "rezolv" din exterior, cu medicamente prescrise de medici sau vazute prin reclamele de la televizor. Evident ca n-a functionat.

A functionat insa atunci cand abordarea a venit din interior, cand am aflat ca o curatenie interioara este cel putin la fel de importanta ca una exterioara. Cand am aflat ca gandurile si gandirea pozitiva iti influenteaza starea si actiunile. Cand am inteles ca asa cum ai nevoie sa-ti hranesti corpul, trebuie sa-ti hranesti si sufletul.

Am invatat sa iert, sa-mi ofer mici bucurii si recompense, sa ma reconectez la natura, sa ma incarc cu energie de la evenimentele la care particip, sa fiu recunoscator pentru ceea ce am dar si sa-mi fac planuri indraznete pe care sa le scriu si sa invat sa le realizez.

Puteti sa-i spuneti dezvoltare personala, puteti sa-i spuneti constientizare sau iesire din zona de confort, la mine toate acestea s-au intamplat datorita unei probleme de sanatate.

Acest lucru se intampla la sfarsitul lui 2009 si de atunci am inceput sa privesc viata cu alti ochi. Tot de atunci am inceput sa scriu pe blog, iar zilele acestea am avut inca o revelatie cand la un seminar de dezvoltare personala cineva ne-a spus ca starea noastra este influentata de cuvintele pe care le folosim.

Etichete Naturale, ca Aloe Vera
Stiam ca gandurile iti influenteaza cuvintele, care la randul lor iti vor influenta faptele. Faptele iti influenteaza viata, care la randul ei iti va modela caracterul. 

Stiam aceste lucruri la nivel teoretic dar nu m-am gandit niciodata ca placerea cu care scriu pe blog imi alimenteaza starea de bine, iar cuvintele folosite sunt ingredientele acelei stari.

Acum, uitandu-ma la categoriile care definesc majoritatea articolelor de pe blog, imi dau seama ca mi-am "etichetat" trairile blogosferice sub cuvinte cheie ca hazliu, natural, nutritie, sanatate, sport si stil de viata. Nu sunt singurele etichete, dar sunt cele mai importante.

Si daca acestea au fost gandurile mele exteriorizate in articolele de pe blog, am avut inca o revelatie cand la o discutie informala despre personal branding, cineva venit din strainatate, cu care nu mai discutasem niciodata dar care-mi citise blogul, m-a etichetat in cateva cuvinte atat de precise si simple, de parca m-ar fi cunoscut de cand lumea.

Nu cred ca a fost o coincidenta, cum nu cred ca aceasta proba de la SuperBlog este o conincidenta. Nici faptul ca plecand de la o problema de sanatate am ajuns sa fiu interesat de nutritie si astfel sa fac un curs ANATECOR nu este o coincidenta. Si nici macar faptul ca dupa cursul de nutritie, urmatorul modul vizat este acela de reflexoterapie si masaj.

Inca n-am facut cursul, nu stiu daca este vorba despre masaj ayurvedic, insa atunci cand am vazut cerintele probei am ramas cu gandul la cateva cuvinte.

Si cum gandurile sunt in centrul cuvintelor, faptelor si al vietii, mi-a ramas gandul la reflexoterapie, masaj ayurvedic si remedii florale Bach, toate acestea fiind la randul lor reunite in Centrul Shakti.
Shakti
Citind cerintele tehnice ale probei imi dau seama ca sunt si termeni despre care n-am auzit, dar as vrea sa experimentez o astfel de traire, ca o ocazie de a-mi oferi un moment de rasfat.



Sunt deja recunoscator pentru aceasta proba si pentru faptul ca mi-am exteriorizat gandurile participand cu acest articol la Spring SuperBlog 2014.

Si daca in toate revelatiile mele a fost nevoie de un impuls exterior, pentru a constientiza anumite trairi sau stari interne, de data aceasta a fost nevoie de o provocare blogosferica pentru a constientiza importanta echilibrului dintre frumusetea interioara si cea exterioara.

Spor echilibrat!

Etichete: , , ,