Barcelona, dragoste naturala din prima

Barcelona, dragoste naturala din prima
Am vizitat si Parisul (de mai multe ori), dar Barcelona a fost dragoste la prima vedere. O data am fost si mi-a fost de-ajuns ca sa ma indragostesc iremediabil. Va sugerez sa descoperiti Barcelona la pas, asa cum m-a invatat pe mine un ghid turistic.

Eram eu fan FC Barcelona, dar cam atat. Despre oras nu stiam mare lucru, in afara de faptul ca esta capitala Cataluniei. Si cum de la Barcelona am aterizat anul trecut direct spre Gala Spring SuperBlog 2013, ma gandesc ca este o destinatie predestinata pentru care sa-mi dau concursul si la editia din 2014 :)

Va spun de la inceput ca un city break nu este suficient pentru a descoperi Barcelona. De fapt mie nu mi-au ajuns nici 5 zile, dar asta este alta poveste :)

Barcelona poarta amprenta inconfundabila a lui Gaudi, iar daca va spun ca principala sursa de inspiratie a lui Antoni Gaudi a fost natura, veti intelege natural de ce m-am indragostit imediat de acest oras.

Asa cum ii sta bine unui natural ca mine, primul obiectiv turistic vizitat a fost Parc Guell, opera fenomenalului Gaudi. Aloe Vera n-am gasit acolo, dar rudele sale, agavele, erau la loc de cinste in arhitectura naturala a a parcului.
agave in Parc Guell
Intrarea este libera, parcul este imens, dar merita vazut fiecare coltisor. Nu mai zic ca ofera si o panorama superba a Barcelonei.
panorama superba a Barcelonei
Si pentru ca o imagine face cat mii de cuvinte, va las cu cateva poze din Parc Guell, facute de mine.

Am sa spun totusi ca la iesire, in acea casuta ca din povesti, se gasesc foarte multe carti si brosuri cu viata si opera lui Antoni Gaudi.

La intoarcere am facut o vizita la Boqueria, celebra piata din apropiere de Rambla.
Boqueria
Va recomand sa nu ratati sucurile proaspete din tot felul de fructe exotice.
fructe proaspete
A doua zi, de dimineata am fost la acvariul din Barcelona, unde ca un pescar ce sunt, m-am simtit ca-n Rai :)
acvariul din Barcelona
Lumina si geamurile acvariului nu prea ajuta la poze, in schimb am gasit un colt de Rai unde m-am filmat printre pesti :)



Ghiciti cum am facut filmarea?

Pana ghiciti cum am reusit, va spun ca e bine ca inainte de a intra la Acvariu e bine sa aveti la voi actele de identitate, ca sa beneficiati de diverse reduceri in functie de varsa, grup etc.

Seara am fost la Casa Milla, mai cunoscuta sub numele de La Pedrera.

Aici va sfatuiesc sa nu va uitati la bani atunci cand cumparati biletul (30 Euro), iar daca vreti sa nu stati la o coada imensa, sa va cumparati biletele online.

La Pedrera am vazut dovada clara ca Gaudi a fost inspirat de natura atunci cand a imaginat Casa Milla.
La Pedrera
Dar poate cea mai buna imagine a inspiratiei naturale a lui Gaudi vine din interior.
Interior La Pedrera
Ziua a treia am inceput-o in cel mai dulce mod posibil, la Muzeul Ciocolatei.
Ciocolata calda la Muzeul Ciocolatei
Nu doar ca am baut o ciocolata calda adevarata, asa cum era ea la inceputuri, dar am vazut atata ciocolata intr-un singur loc incat m-am simtit din nou in Rai :)
multa ciocolata
Dupa-amiaza am dedicat-o vizitei la Parc de la Ciutadella, unde m-am bucurat de natura luxurianta,
Parc de la Ciutadella
iar apoi am continuat cu Gradina Zoologica.

Am reusit sa zambim langa lei,
Lei la gradina zoologica
ne-am mirat de cangurul care se odihnea si el ca omu',
cangurul se odihneste
dar am facut si niste poze pentru viitor, cu gandul ca se vor bucura vreodata cativa super-bloggeri.
girafele (re)creative
Sa mai spun despre o anumita faptura care s-a impaunat pe langa mine?



A patra zi am pastrat-o pentru Sagrada Familia, grandioasa opera a lui Gaudi, care si-a dedicat practic ultima parte a vietii pentru a proiecta si realiza Sagrada Familia.

Imaginile sunt coplesitoare, am insistat doar pe inspiratia naturala a lui Antoni Gaudi
inspiratia naturala a lui Antoni Gaudi
si pe maretia acestei realizari (Sagrada nu este inca terminata).
Sagrada Familia
Mai ales la Sagrada este convenabil sa luati biletele online, deoarece aici cozile sunt chiar imense, iar biletele luate de la coada n-au toate optiunile de vizita pe care le permite cumpararea online.

V-am prezentat doar cateva repere, n-am apucat sa vad tot, ramanand dator cel putin cu Casa Batllo, Palau Guell, Camp Nou sau Mont Juic si fantanile sale spectaculoase.

Dar pentru ca am vorbit de Mont Juic, sa spunem ca Barcelona are nu numai un munte ci este si destinatia perfecta pentru o vacanta la mare.
marea la Barcelona
Mi-a placut mult portul Barcelonei, in care strajuieste statuia impresionanta a lui Cristofor Columb.
portul Barcelone
Daca imaginile de pana acum n-au fost de ajuns, va mai spun ca m-au fermecat stradutele inguste ale Barcelonei, cu aer medieval.
Barcelona are un aer medieval
Si n-as fi eu daca n-as incheia cu cateva bunatati locale:

paella cu fructe de mare
Paella
Voll-Damm - singura bere locala care mi-a placut
Berea mea preferata la Barcelona
spanac cu stafide
Imi place cum se gateste spanacul la Barcelona
salata spectaculoasa si deliciosa
O salata deosebita savurata la Barcelona
Daca nici asa nu v-am convins sa va indragostiti la prima vedere de Barcelona, gasiti motive suficiente si tot ce va doriti ca turist la CND Turism.
CND Turism - Vacante Speciale
Nu mai stati pe ganduri, Barcelona va asteapta!

Spor calator!

Etichete: , , ,