Ai avut PFA? Ai platit la CAS?


Leapsa de cod... blogosferic
© Atee83 | Dreamstime Stock Photos
Eu am primit scrisoarea de felicitare (de la CAS) chiar inainte de Anul Nou.

Am avut un PFA in 2009 - 2010 si fiind salariat n-am platit si CAS. Asa stiam eu, asa stiau si altii, asta nu mai conteaza. La sfarsitul lui 2010 am radiat PFA-ul si-am primit o hartie in care scrie ca nu mai am datorii la bugetul de stat.

Dar CAS(S)-ul se plateste la "bugetul asigurarilor de sanatate" (parca n-ar fi tot buget de stat :). Ei bine, acum ANAF-ul si Casele Judetene de Sanatate au unificat bazele de date si toate datoriile se platesc la ANAF.

In urma notificarilor facute de Fisc la Casa de Sanatate, aceasta a trimis scrisori tuturor celor vizati. Cica in Dolj ar fi vreo 40 000 de persoane, astfel incat trebuie sa te duci la CAS Dolj si sa faci o programare pentru aducerea documentelor si calculul CASS-ului.

Poti sa ignori scrisoarea, caz in care ti se impune o suma din oficiu, suma care poate fi mai mare decat ce ai de plata. Sau mai mica, dar ma indoiesc :) Daca nu-ti convine faci contestatie, deci tot trebuie sa ajungi acolo. Ideea este ca pana la urma tot platesti :)

Asa ca m-am dus la inceput de Ianuarie si am fost programat pe 3 Februarie. Am avut timp suficient sa strang documentele necesare asa incat in data de 3 Februarie m-am dus la CAS. Am stat la coada de rigoare vreo 2 ore pana am intrat la doamna care verifica actele si calculeaza CAS-ul de plata. Mi-a dat hartia la mana, semnata si stampilata si am fost bun de plata. M-am dus la ANAF, am marcat banu' si asta a fost.

Programarea la CAS se face pentru a nu veni toti in aceeasi zi, dar acolo se intra in ordinea in care ai ajuns (la camera 11 parca, dar iti spune gardianul de la intrare).

Iata care sunt documentele necesare (eu am avut PFA cu norma de venit)

Acte necesare PFA cu norma de venit:

Acte necesare pentru PFA:
Declaratiile se completeaza si se semneaza la CAS, dar poti sa-ti treci datele personale de-acasa. Sunt 2 declaratii pentru fiecare an. Dupa ce se stabileste suma de plata unul ramane la CAS iar cu celalalt, stampilat de CAS, se face plata la ANAF.

Mai erau acolo persoane care aveau drepturi de autor, dar in cazul asta nu stiu care este procedura.

Daca ai toate documentele scapi repede, daca nu, mai vii si alta data si iei coada de la cap. 

Spor!

Etichete: , ,