Onorata instanta, stimati jurati...

Onorata instanta, stimati jurati...
Pledez vinovat si-mi recunosc fapta inclusiv in fata voastra, dragi colegi. Am "luat" toata branza...

Sper sa fiu iertat, asa cum si eu am iertat greseala unor SuperBloggerite care au cazut in pacat si mi-au "luat" branza. Tot branza, si tot de la Delaco. Ar trebui cautat autorul moral, eu doar am cazut prada tentatiei, la fel ca altii inaintea mea.

As putea sa spun ca branza mi-a luat mintile si ca n-am fost eu cel care a pacatuit.

As putea sa sustin ca orice pasiune cere o anumita doza de nebunie si sa va demonstrez ca am ajuns:

Buletele de cascaval crocant
Buletele de cascaval crocant pentru ca...
Asa prevede la hand-made
Asa prevede la hand-made...
Pentru un colier comestibil-barbatesc
Pentru un colier comestibil-barbatesc
Si o podoaba comestibila
Si o podoaba comestibila
Nu-i usor sa sculptezi o sfera dintr-un cub de cascaval
Nu-i usor sa sculptezi o sfera dintr-un cub de cascaval
Tot de masa si cascavalul si tenisul
Tot de masa si cascavalul si tenisul
Si pe masa de tenis le sta bine
Si pe masa de tenis le sta bine
Ping-pong de vis, cu cascaval
Ping-pong de vis, cu cascaval
N-am sa pledez insa pe cartea nebuniei, pentru ca dovezile de mai sus n-ar fi concludente. In primul rand sunt de data recenta, iar in al doilea rand branza sau cascavalul sunt obiectul si nu subiectul pasiunii.

Subiectele pasiunilor de mai sus sunt jongleriile, sculptura, hand-made-ul sau tenisul de masa. In aceste cazuri branza este doar obiectul, putand fi usor inlocuita cu un alt obiect.

Adevarata pasiune, cea care m-a impins la gestul de a lua toata branza, are legatura cu mancarea si cu bucataria, acolo unde branza nu prea poate fi inlocuita :) Iar principalul meu martor este blogul cu rubricile si articolele care vor demonstra pasiunea mea pentru branza.

Am recunoscut inca de anul trecut ca gustul copilariei vine delacovarsitorul gust de branza, transmis prin coconetele cu branza facut in test. V-am avertizat, dar nu m-ati crezut.

Voi aduce si alte dovezi mai vechi, despre pasiuni incepute mai demult. Prin 2009 ne-am cumparat un aragaz la job si pentru ca ai mei colegi ma tot bateau la cap sa le fac omleta, am descris pasii pe Facebook.

Se vad clar datele comentariilor si datele pe poze, dar si mai clar se vede ca atunci inca nu utilizam branza la adevarata valoare, deoarece o foloseam doar la... decorare.

Intre timp am invatat ca nu prea e sanatos sa amesteci salam cu branza. Am ajuns la concluzia ca este bine sa mai mananci si fara carne. Asa a aparut Miercurea fara carne, un fel de post, dar mananc totusi branza, oua sau icre de peste. Meniul il postez pe blog in fiecare miercuri si veti vedea ca branza este un factor comun al multor zile fara carne.

Revenind insa la omleta, in vreo 4 ani de zile de miercuri fara carne mi-am imbunatatit reteta pana cand a ajuns aproape de perfectiune. CLOMPI este numele perfectiunii, compozitia actuala este imbunatatita cu branza si cascaval, iar carnea a disparut.

Am botezat-o CLOMPI deoarece se intoarce ca o CLatita, este totusi o OMleta chiar daca arata ca o PIzza.
CLOMPI
Sper ca instanta va lua in calcul si probele video, asa ca va invit sa va ploua in gura cu branza si CLOMPI :)







Sunt foarte mandru de creatia mea, astfel incat am folosit-o inclusiv ca ingredient seducator la SuperBlog.

Dar pentru ca am vorbit de pizza, sper ca ati ghicit ca preferata mea este Quatro Formaggi.
Quatro Formaggi
Nu trebuie sa ma credeti pe cuvant sau sa va uitati la data imaginii, tot blogul este martorul meu cheie, iar dovada branzeste de informatii gustoase :)

Si la clatite le prefer pe cele cu branza, dar n-am sa insist pentru ca n-am dovezi clare pe blog.

Omleta CLOMPI nu este singura reteta cu branza pe care am imbunatatit-o.

La proba Delaco de anul trecut va spuneam despre MBS, mamaliga cu branza si smantana. Foarte buna, dar mie imi place simpla, doar mamaliga cu branza. Si nu-mi place faptul ca durata de viata a acestei bunatati este foarte scurta, exact cat este mamaliga calda.

Am incercat eu sa-mi fac mamaliga cu branza seara, cand e mamaliga calda si s-o mananc dimineata, incalzita, dar n-are acelasi gust.

Asa ca am gasit o solutie astfel incat sa mananc mamaliga cu branza si dupa ce s-a racit mamaliga. Si e chiar mai buna decat MBS-ul original, deoarece ii adaug si cascaval :)

Asa arata o mamaliga rumenita cu branza, o gasiti sub diverse forme in diverse zile de miercuri,
mamaliga rumenita cu branza
dar va dezvalui acum toata reteta intr-o prezentare de sarbatoare :)

Folosind o forma de miez de lapte si miez de mamaliga rece, se pregateste mamaliga.
forma de miez de lapte si miez de mamaliga rece
Se decupeaza branza si cascavalul
branza si cascavalul
pana cand avem toata compozitia.
forme de toate felurile
Se incinge o tigaie de clatite iar apoi se pune mamaliga,
punem mamaliga la copt
care se intoarce pana cand se rumeneste bine.
formele mamaligoase
Acum este momentul sa punem formele branzoase,
formele branzoase
dar si capacul. Tinem cateva minute pana cand branza incepe sa se topeasca, mai rau decat ne topim noi de pofta :)
branza coapta cu mamaliga coapta
Dupa pofta fiecaruia, mai tinem un pic si e gata platoul final:
o altfel de mamaliga cu branza
Onorata instanta, dragi colegi, stimati jurati... sper ca atunci cand cititi articolul sa fiti "mancati" si sa nu ma injurati :)

Si pentru ca am ajuns la mamaliga cu branza, haideti sa restabilim un adevar istoric.

Ati auzit de bulz? Este o varianta mai fasonata a MBS-ului, la care se mai adauga sunca, kaiser, unt etc. Dar de bulz dacic ati auzit?
bulz dacic
Mai fratilor, porumbul a fost adus in Europa pe la 1492, dupa expeditiile lui Columb in America. Deci pe vremea dacilor nu era mamaliga, insa branza face parte din cuvintele mostenite de la daci alaturi de altele de genul: mânz, mazare, pupaza, viezure, barza etc.

Este suficient de clar onorata instanta? Branza face parte din fibra mea ca român, este intiparita in ADN si in celule. Vorbesc despre celulele organismului, nu despre alte celule, deoarece sper ca fapta mea va fi iertata.

V-am convins ca sunt fan branza pana in maduva oaselor? Dar poate va zice acuzarea ca fan este suporterul din tribuna, nu cel care se implica in joc, asa cum am facut eu cu CLOMPI si MB(S).

Si aici am alibi. Am sa va demonstrez ca sunt fan Branza si in rol de suporter sportiv.
fan Ana Maria Brânză
Onorata instanta sunt fan Ana Maria Brânză, aveti dovezi mai vechi aici si aici.

Mai declar ca Florentina Ana Maria BRANZA este cetatean de onoare al Craiovei alaturi de componentele echipei de spada a Romaniei. Stiu ce spun pentru ca am fost de fata cand a primit distinctia. Ana Maria Branza este craioveanca prin adoptie. Si nu este vorba despre o craioveanca oarecare, ci despre o Branza medaliata european, mondial si olimpic. Mai este poreclita si Brânzica.

Parca o vad facand un Z cu spada, dar nu in stilul lui Zorro, ci ca o completare a cuvantului branZa.

Sper ca v-am convins ca sunt fan branza de la A la Z, dar poate va intrebati:
 - Da' ce-i trebuia nebunului atata branza?

Onorata instanta, stimati jurati, dragi colegi... Dovezile de pana acum se refera doar la zilele de Miercuri :) Iar saptamana este luuunga, asa ca poate vreti sa vedeti cum arata o zi de Sambata, cu b de la branza:
dimineata
dimineata
la pranz
la pranz
seara
seara
Sau poate vreti sa vedeti ingredientele zilelor de
Joi
Joi
Vineri
Vineri
Duminica
Duminica
Marti
Marti
V-am convins ca pasiunea mea este zilnica, cu z de la branza?

Daca nu v-a ajuns, luati de poftiti si la alte bunatati cu branza, facute, pozate, mancate si postate pe blog de mine, cu dovada in link-uri :)
Macaroane cu branza
Macaroane cu branza
Dovlecei cu cascaval, rosii cu branza
Dovlecei cu cascaval, rosii cu branza
Soufle de conopida cu branza si cascaval
Soufle de conopida cu branza si cascaval
Soufle de dovlecei cu branza si cascaval
Soufle de dovlecei cu branza si cascaval
Paste cu branza si cascaval
Paste cu branza si cascaval
Si ca sa nu credeti ca sunt fan branza doar atunci cand nu mananc deloc carne, am si o specialitate preferata, gasita tocmai in Thassos.

Stuffed calamari, calamar pe gratar, umplut cu branza iute.
Stuffed calamari - Thassos 2009
Stuffed calamari - Thassos 2009
Stuffed calamari - Thassos 2010
Stuffed calamari - Thassos 2010
Onorata instanta, va rog sa puneti in balanta si sa cantariti corect
puneti in balanta si sa cantariti corect
faptul ca dovezile mele nu sunt de data recenta, fiind o pasiune veche si naturala, nu una descoperita acum, cu ocazia concursului SuperBlog 2013, la care particip cu acest articol.

Sunt fan branza Natural! Asa imi sustin (ne)vinovatia! Recunosc si semnez!
Delaco Fan Branza
P.S.
Pentru ca in sala sunt multi carcotasi, declar ca pozele fara data sunt facute cu telefonul mobil, dar ca in toate cazurile branza a fost mobilul faptei mele.

Etichete: , , ,