Living in America: Work and Travel

Living in America: Work and Travel
Pe vremea studentiei visam sa fac un stagiu in strainatate si chiar daca n-am reusit cu ajutorul putinelor programe puse la dispozitie atunci in facultate, in schimb am beneficiat de un stagiu de 2 saptamani, "Connaissance de la France". Doua saptamani care mi-au deschis ochii asupra altei lumi si mi-au dat alte perspective in viata.

Dar cum ar fi pentru un student o provocare de 3 luni intr-o alta lume, asa cum este SUA?

"Pe vremea mea" (adica cu vreo 20 de ani in urma) nu existau programe work and travel iar obtinerea unei vize in SUA era de domeniul fantasticului.

Acum studentii pot lucra in SUA, unde dobandesc experienta si cunostinte de business. Nu numai munca este avuta in vedere ci si schimbul cultural si mai ales posibilitatea de a trai pe viu in SUA momente si evenimente speciale pe care multi doar le viseaza.

Frumusetea unui astfel de program este ca muncesti dar te si distrezi in cele 3 luni, avantajele sistemului Work and Travel fiind ca te intorci atat cu amintiri de neuitat cat si cu bani de buzunar, experienta de business si legaturi cu alti studenti care au participat la acest program. Nu mai punem la socoteala faptul ca-ti imbunatatesti abilitatile de comunicare in limba engleza.

Tu trebuie doar sa te hotarasti unde vrei sa lucrezi si sa calatoresti in SUA, iar de selectie si de pregatire se ocupa firme cu experienta in programele de Work and Travel, cum este CND Turism Vacante Speciale.

Fiind student nu-ti trebuie experienta, pentru ca este vorba despre joburi sezoniere din care alegi ce crezi ca ti se potriveste mai bine.

Fiind pasionat de Aloe Vera, daca as mai fi student mi-ar placea, de exemplu, sa lucrez ca paznic pe o plantatie de Aloe Vera. Nu degeaba numele blogului meu este Natural ca Aloe Vera. Timp de o luna as folosi aceasta oportunitate pentru a afla cat mai multe despre Aloe Vera de la fata locului. Si pentru ca este vorba despre o cultura organica in care nu se folosesc pesticide sau insecticide m-as simti natural in rolul meu. Am auzit ca nici avioanele n-au voie sa treaca peste aceste culturi, asa ca as fi un paznic foarte vigilent.
recoltare Aloe Vera
As fi bucuros sa conduc turistii spre zonele de plantatie care se viziteaza si as asculta cu multa atentie detaliile ghizilor si lucratorilor de pe plantatie despre plantele de Aloe Vera.
plantatie de Aloe Vera
Nu stiati, nu-i asa? Poate ati auzit despre frumusetile lumii antice, Nefertiti si Cleopatra, care foloseau Aloe Vera pentru a-si intretine frumusetea legendara, insa liderul mondial in ceea ce priveste cultivarea si prelucrarea plantelor de Aloe Vera se afla in SUA si se numeste Forever Living Products.
Aloe Vera of America
Si pentru ca vorbeam despre experiente cu companii globale, Forever Livings este o companie care activeaza in peste 150 de tari din toata lumea. Dar sediul central, o parte din plantatii si fabricile de prelucrare sunt in SUA.
Forever Living Products
Tot ca paznic as vrea sa lucrez si in perimetrul fabricile de prelucrare a plantei de Aloe Vera, care sunt in apropierea plantatiilor. Asa as vedea pe viu cum o planta minunata cum este Aloe Vera este transformata in produse pentru sanatate si frumusete si cum este transportata in toata lumea.

Poate ca un student ar vorbi mai mult despre munca, insa la 20 de ani dupa studentie... gandul imi sta mai mult la calatorie. Dar pana atunci mai avem inca 2 luni de munca :)

Pentru a face trecerea mai usoara, sa va spun ca aceasta este si deviza firmei Forever Livings, pentru care as vrea sa lucrez: Munca, dar si distractie!

Iar urmatoarele 2 luni le-as petrece in resorturile Forever din SUA, lucrand ca resort worker.

Evident ca mi-as dori sa lucrez in cat mai multe dintre cele 40 de resorturi, insa ca idee m-as axa pe cele din zona Grand Canyon, Arizona si Texas. In copilarie eram fascinat de filmele cu indieni si cowboys, iar acum as avea sansa sa lucrez si sa vad pe viu obiceiurile de alta data din Vestul Salbatic.

Banuiesc ca munca de resort worker are si timp liber, timp in care as invata de exemplu sa calaresc la SouthFork Ranch (acolo unde s-a filmat serialul Dallas),
SouthFork Ranch
pentru ca apoi sa descopar Marele Canion calare, ca eroii din filmele de odinioara.
calare prin Marele Canion
Nu ma atrage stilul de viata actual bazat pe fast-food, aglomeratie si stres, asa ca as merge la originile stilului de viata american si as experimenta cat mai mult viata de cowboy.

Am savurat o emisiune cu Jamie Oliver in SUA traind si mancand traditional, ca un cowboy, si cam asa ceva m-ar tenta in weekendurile libere.



Nu numai western-urile de la cinema sau TV mi-au influentat visele americane ci si cartile gen "Winnetou” sau "Old Surehand” pe care le devoram in copilarie. As experimenta si obiceiurile si cultura "pieilor rosii", dupa ce acelasi Jamie mi-a facut pofta.

Dupa cum vedeti, am trecut usor-usor de la munca la distractie :)
Cate n-ar fi de vazut si experimentat in State timp de 3 luni?

"Pe vremea mea" facultatea avea 5 ani, asa ca pentru a reusi sa vad cat mai multe, ar trebui sa merg 3 luni in fiecare vacanta de vara din facultate :)

Ca si idee n-as rata un concurs de Rodeo,
concurs de rodeo
© Sergei Bachlakov | Dreamstime.com | Rodeo: Bull Fighting
dar nici un meci de baschet din NBA
baschet din NBA
© Americanspirit | Dreamstime.com | NBA Basketball Game
sau un meci de tenis la US OPEN, toate live.
tenis la US Open
© Grigor Atanasov | Dreamstime.com | US Open tennis match
Si pentru ca suntem in SUA, as gusta si sporturile consacrate ale americanilor, Fotbal american
Fotbal american
© Yobro10 | Dreamstime.com | American Football Touchdown Catch
si Baseball.
Baseball
© Lucy Clark | Dreamstime.com | Baseball Pitch
Si pentru ca am colegi care au fost in Statele Unite si mi-au facut pofta cu imagini din Las Vegas,
Las Vegas
acesta ar fi si primul oras la care visez.
Las Vegas
Sunt convins ca la fata locului, interactionand si imprietenindu-ma cu oameni din atatea culturi, programul initial ar mai suferi modificari, insa mi-as dori sa vizitez neaparat cateva simboluri ale Americii, mai vechi sau mai noi.

Bineinteles ca n-as ocoli Statuia Libertatii, cel mai cunoscut simbol american.
Statuia Libertatii
DisneyLand-ul l-am vazut in Franta, dar nu m-as da in laturi de la cel original, mai ales ca tematica si simbolurile gen "Goana dupa aur" sunt tipic americane.
DisneyLand
Revenind la simbolurile de actualitate, stiu ca angajatii de la Google au parte de un mediu de lucru deosebit si chiar daca n-as reusi sa ajung la sediul general Google,
sediul general Google
© Spvvkr | Dreamstime.com | Google Headquarters
macar sediul din Los Angeles tot l-as vizita.
Google Los Angeles
© gandul.info
Bineinteles ca vara fiind, Hawaii este o destinatie obligatorie care ar figura pe lista de obiective turistice.
Hawaii
© Tropicdreams | Dreamstime.com | Maui hawaii beach
Si pentru ca tot vorbim despre vara in SUA, mi-as dori sa petrec ziua de 4 Iulie in cadrul unei familii tipic americane. Din cunostintele mele americanii sunt patrioti. Asa i-am vazut eu la competitiile sportive. Asa i-am simtit dupa intamplarile tragice din 11 Septembrie, cand a crescut numarul steagurilor si simbolurilor americane afisate de locuitori pentru a-si arata solidaritatea si mandria de a fi americani. 

Toate acestea le-am citit sau vazut, insa pe 4 Iulie mi-as dori sa traiesc Ziua Nationala a Statelor Unite alaturi de o familie de americani, pentru a intelege mai bine semnificatia acestei zile.
4 Iulie in America
© Edwallsphoto | Dreamstime.com | Bald Eagle and USA flag
Sunt atatea simboluri americane pe care le asociem cu libertatea si cu democratia incat probabil doar traindu-le pe viu in SUA putem sa le intelegem la adevarata lor valoare.



E frumos sa visezi cu ochii deschisi la destinatiile americane, dar este si mai frumos ca studentii isi pot transforma visele in realitate prin programul Work and Travel pus la dispozitie de CND Turism.
CND Turism - Vacante Speciale

Tu daca-ai mai fi student nu ti-ai dori sa vizitezi SUA lucrand si calatorind?

Eu nu numai ca mi-as dori, dar asa cum eu as invata lucruri si obiceiuri noi in SUA, le-as povesti la randul meu celor cu care interactionez despre Romania, astfel incat experientele sa aiba dublu sens. Iar odata revenit in tara, le-as spune si altor studenti despre aceasta experienta care nu trebuie ratata.

Bineinteles ca as folosi blogul, ca si acum. Particip cu acest articol la SuperBlog 2013.

Spor american!

Etichete: , , , , ,