Sejurul alpin si perfect la Straja

Vila Alpin-Straja, la fel de primitoare si vara si iarna
Probabil ca am mai multi ani cu vacante la Straja decat ani de existenta ai celor mai tineri super-bloggeri, astfel incat mi-am format o imagine "sedimentata" despre Straja in general si despre Vila Alpin in particular.

Am ajuns prima data la Straja in timpul studentiei, prin 1992 - 1993. Atunci, in afara de cabanele mari Montana si Straja Veche mai erau 2-3 cabane mici, la care nu era apa curenta, iar curent era doar pentru iluminat.

Ne amintim si acum cand am bagat un termoplonjon in priza si a cazut instant tensiunea la toate cele 3 cabane :) De atunci s-au tot construit vile si pensiuni, Straja devenind azi o statiune in toata regula si cel mai mare domeniu schiabil din Romania.

Evident ca si pretentiile noastre au evoluat si azi ne putem bucura de internet wireless, apa calda, televizor si toate conditiile civilizate ale unei statiuni. Venind de atatia ani in fiecare iarna la Straja ne-am diversificat gusturile, locul nostru preferat pentru cazare si pensiune la Straja fiind Vila Alpin.

Vila a aparut in peisaj in anul 2000, dar initial avea o capacitate mai mica decat acum si era mai greu sa prinzi loc de cazare la Straja, chiar la Alpin.
Vila Alpin in anul 2000
© Turism Info Valea Jiului | Vila Alpin 
In perioada 2006 - 2009 Vila Alpin a ajuns la forma actuala, de atunci fiind locul unde ne bucuram in fiecare iarna de o vacanta binemeritata.

Am avut parte si de weekend-uri memorabile la Alpin in Straja, dar de cele mai multe ori am fost in vacanta de iarna. De aceea am ales sa "perfectionez" subiectul vacanta la Straja.

Si ca sa vedeti ca am crescut odata cu Straja si cu Vila Alpin, am gasit poze din vacantele de iarna din 2007 pana in prezent. La noi schimbarile sunt mai greu sesizabile, insa cresterea Dariei este evidenta.
Remember Straja si Vila Alpin
Prima imagine din 2007 este cu copiii care gustasera clatitele cu dulceata de afine (afine culese din Straja), pregatite de doamna Mimi. Dupa masa au declarat dragoste eterna vilei Alpin.

De atunci am petrecut la Straja si vacante de Craciun si de Revelion, dar daca ma intrebati despre vacanta perfecta in Straja si mai ales la Alpin, aceasta este in perioada Craciunului.

Intre Craciun si Revelion se mai aglomereaza statiunea, partiile sunt pline si cam la fel si locurile de parcare. Acesta este un sfat general pentru Straja, dar am sa particularizez cu Vila Alpin si vacanta perfecta de Craciun.

Si daca bucataria ne-a atras atentia cand eram cazati in alta parte, trebuie sa spun ca o vacanta de Craciun beneficiaza si de alte ingrediente.

N-am sa zic despre internet wireless, deoarece eu in vacanta ma deconectez total de la net. A propos de deconectare, Vila Alpin are generator propriu de curent. Ni s-a intamplat sa fim martori la o pana masiva de curent care a lasat Straja in intuneric pentru cateva ore, dar noi la Alpin am stralucit in continuare. Ba chiar a fost un cadru mai special :)

Am rostit cuvantul "special", asa ca ma voi referi la atmosfera cu totul speciala care este la Vila Alpin in timpul vacantei si mai ales in zilele si serile de Craciun. Bucate alese si mancaruri traditionale, formatie si muzica live, plus distractie cat cuprinde.
Distractie la Vila Alpin Straja
Daca mai adaugam si cetele de colindatori pentru care Vila Alpin este un punct de atractie datorita spatiului mare al restaurantului (70 de locuri), aveti o imagine completa.
colinde traditionale
Poate va ganditi ca venim in vacanta numai pentru "chefuiala si ghiftuiala". Complet fals :) Cu atatea partii care functioneaza si pe nocturna, majoritatea timpului il petrecem la ski. Iar Vila Alpin are pentru fiecare camera cate un dulap cu cheie pentru schiuri si clapari (la intrarea in cabana pe stanga), intr-o locatie incalzita si suficient de spatioasa incat sa te echipezi fara nicio grija.
schi la Straja
Vila Alpin este situata strategic intre partiile de ski, atat pentru incepatorii care opteaza pentru Platoul Soarelui cat si pentru schiorii avansati care fac doi pasi si ajung la teleski sau la telegondola.

Pentru noi sejururile de la Alpin se apropie de vacanta perfecta. Si daca au mai fost ani in care din 5-6 zile de vacanta mai prindeam 1-2 zile fara suficienta zapada pentru a schia, in ultimul timp tunurile de zapada si telegondola au inlaturat si acest neajuns.

Inainte ne mai batea gandul sa mergem in Austria, dar preturile super-OK de la Straja si distanta mica fata de Craiova ne-au convins ca aici sunt muntii nostri Alpini :) Referitor la preturile de la Alpin, grabiti-va sa mai prindeti oferta de Craciun 2013.

Am zis mai inainte despre vacanta aproape perfecta pentru ca natura ne mai ofera si zile cu viscol sau ceata, cand nu prea poti schia si atunci stai mai mult timp in cabana. Am inteles ca de curand Vila Alpin isi bucura vizitatorii cu o sistem nou de karaoke. Bravo, este un atu in astfel de zile si o tentatie pe care o vom incerca la Gala SuperBlog.

Eu as mai sugera gazdelor o masa de ping-pong in sala de conferinte si chiar cateva echipamente de gimnastica si intretinere, asta daca nu cumva le-au luat de cand am fost eu ultima data la Straja, in Ianuarie-Februarie 2013.

Pentru a doua sugestie stiu ca-mi vor sari in cap fumatorii, dar cred ca pana la urma se va ajunge si la noi la evitarea fumatului in spatiile inchise. Mai ales ca la Alpin exista o mica incapere inainte de intrarea in restaurant, care ar fi un loc perfec pentru fumat. Si pentru ca eu promovez pe blog sanatatea si obiceiurile sanatoase, sunt sigur ca asa s-ar fuma si mai putin :)

Asa vad eu vacanta perfecta la Alpin-Straja. Si pentru ca in 2013 evenimentul de gala SuperBlog va fi unul Alpin, am zis sa va fac pofta cu cateva mici filmulete, ca sa stiti ce va asteapta.

La Spring SuperBlog am avut o incercare de karaoke... Pregatiti-va fratilor, pentru ca la Alpin se face karaoke-dansant, la care participa toata lumea, indiferent de zona geografica :)



Cred ca deja ati dat un tur virtual la Alpin, insa nu se compara cu un live-tur-dansant, cu sala plina si cu dedicatii muzicale.



Ganditi-va la Vila Alpin cand va fi numai a noastra, a super-bloggerilor :)

Nu in ultimul rand, ca sa nu credeti ca am "basmit" despre ski la Straja, am gasit si o coborare usoara pe Platoul Soarelui.



Si pentru ca stiu multi super-bloggeri pofticiosi, nu va las inainte de a va face pofta cu cateva specialitati á la Alpin.
Piftie
Piftie
Saramura de crap cu mamaliguta
Saramura de crap cu mamaliguta
Valdostana
Valdostana
Sarmale si piftii de Craciun
Sarmale si piftii de Craciun
Tochitura
Tochitura
Fasole in pita
Fasole in pita
Pastrama
Pastrama
Varza cu carnati si mamaliguta
Varza cu carnati si mamaliguta
Sper ca v-am convins de ce pentru mine vacanta de Craciun la Alpin in Straja este vacanta perfecta. 

Dar am fost la Alpin si-n Iulie sau August, de data asta in weekend. Si vara are farmecul ei in Straja, printre ingredientele speciale fiind drumetiile si peisajul, 
Vara la Straja
zmeura si afinele...
zmeura la Straja
dar si alte activitati gen cantonament sau team-building-uri "tabara Viata".

Acum imi dau seama ca am fost la Alpin si la Straja in vacanta de iarna (Decembrie, Ianuarie, Februarie) sau in weekend-uri de vara-toamna (Iulie, August, Septembrie), dar niciodata in timpul primaverii. Ma gandesc ca dupa o prima experienta de Spring SuperBlog in 2013 si o prima Gala SuperBlog 2013 la Alpin, in 2014 sa ne revedem la editia de primavara tot la Alpin, ca sa avem subiecte si pentru weekend-ul perfect la Straja.

Din punct de vedere al distantei Bucurestiul este mai apropiat de mine, dar ca locatie Straja este pozitionata spre centrul tarii si mai aproape de alte orase din care super-bloggerii ajung  cu greu (sau deloc) la Gala. Sper ca incepand din 2013 si Vila Alpin sa fie mai apropiata de sufletul super-bloggerilor, mai ales ca de curand au intrat in lumea blogosferei si si-au deschis propriul blog.

Si pentru ca in aceasta editie am decis sa concluzionez in versuri, iata gandurile mele diversificate, in editie de gala :)

Daca n-ati mai fost in Straja
Si mai ales la Alpin,
Ati pierdut cam toata vraja,
Dar recuperam din plin.
Gala unde esti? Venim!


Particip cu acest articol la SuperBlog 2013.

Spor perfect!


Etichete: , , , , ,