Ii, Sanziene si traditii populare

ii, Sanziene si traditii
Mi-a placut initiativa referitoare la Ziua Internationala a Iei si ma bucur sa vad ca a prins si in tara si peste hotare.

Imaginea mi-a adus aminte ca prin '90, cand am ajuns noi pentru prima data in 2 Mai, lumea purta blugi si ii sau camasi de noapte traditionale. Iar daca nu erai echipat corespunzator si doreai sa te integrezi in peisaj, se gaseau ii la Neptun.

Nu mai am poze din '90, dar am gasit una din 1993, in care doi dintre noi erau imbracati in ii, pe portiunea dintre 2 Mai si Vama Veche.
in ii intre 2 Mai si Vama Veche
Pe vremea aia in Vama Veche era doar plaja si un chiosc. Pe parcurs plaja de la 2 Mai s-a ingustat, lumea a migrat spre Vama Veche si obiceiul s-a cam pierdut.

Referitor la obiceiuri si traditii, imi amintesc ca in 2007 am tinut la Craiova o conferinta de presa de Dragobete, in care participantii erau imbracati in ii. Va las sa ghiciti unde a avut loc conferinta de presa, dar va dau cateva indicii: pro-monarhisti.
De Dragobete
Si daca tot am amintit de Monarhie, sa ne amintim ca Regina Maria, desi nu era romanca prin nastere, a purtat cu mandrie costumul popular romanesc.
Regina Maria in costum popular romanesc
Si Matisse a fost impresionat de "la blouse roumaine" atunci cand a pictat tabloul.
Matisse - La blouse roumaine
Ca sa reintregim tabloul, mai demult nu era nimic spectaculos sa te fotografiezi in costum popular. Spectaculos era doar avionul :)
in costum popular in avion
A propos de aviatie, ma bucur ca si Tarom a purtat aceasta initiativa in lume.

Si pentru ca tot am trecut peste hotare, vreau sa va spun ca vecinii nostri din Ucraina au pastrat traditia ca la cununia civila sa fie imbracati in costum traditional.
cununia civila in costum traditional
La noi traditiile referitoare la costumul popular s-au oprit la varsta gradinitei, insa sper sa redevenim mai constienti de aceasta mostenire si Ziua Internationala a Iei sa fie un inceput promitator.

Update:
Am gasit in Cotidianul o trecere in revista a purtarii iei, de la costum traditional la element de fashion.

Spor traditional!

Etichete: