Barcelona - La Boqueria

Barcelona - La Boqueria
Credeti sau nu, primul obiectiv turistic pe care l-am vizitat in Barcelona a fost La Boqueria.

Rambla nu se pune, ca pe-acolo am trecut seara spre cazare si am vazut unde este piata. Iar a doua zi, inainte sa mergem spre Pedrera si Sagrada, am dat inainte o raita prin Boqueria.

Spre deosebire de tendintele gresite de la noi de a demola pietele vechi (vezi Obor sau Piata Matache in Bucuresti) si a le inlocui cu amplasamente moderne, la Barcelona se incearca pastrarea farmecului initial al pietei. In acest fel piata este nu numai o piata functionala, dar si un obiectiv turistic. 

Iti poti da usor seama de asta vazand turistii care se pozeaza langa diverse bunatati sau fructe exotice. Sau cand trece pe langa tine un sir lung de elevi aflati in excursie, de zici ca au navalit sa ocupe piata.
La Boqueria coloanele
A propos de istoria si atmosfera care se pastreaza in La Boqueria, imagini vechi ale pietei sunt pastrate la loc de cinste.
La Boqueria istorie
In rest, oricat ai fi de turist, nu poti pleca din piata fara sa fi gustat un suc proaspat extras din minunatiile din fructe care mai de care mai exotice sau diverse alte bunatati.
La Boqueria fructe proaspete
Eu de exemplu mi-am luat la ducere suc proaspat si fructe, iar la intoarcere m-am aprovizionat cu carne, marar, castraveti, lamai, oua, branza si paine.
La Boqueria oua de toate felurile
Nu mai spun ca poti sa mananci si sa bei o bere sau in vin in amplasamentele din interiorul pietei sau de pe margine, Boqueria fiind inconjurata de localuri si "vinarii" care merg la fix dupa ce ti-ai facut pofta privind atatea bunatati.
La Boqueria BarCentral
Pana cand va dezvalui mai multe detalii despre urmatoarele obiective turistice, va las cu cateva imagini din La Boqueria.

Trebuie sa spun ca am mai fost si intr-o alta piata, Conception, insa fiind cu o intrare gen supermarket si mai "sistematizata" si-a pierdut farmecul pe care Boqueria il pastreaza.

Spor vizitator!

Etichete: , ,