Cum ati petrecut de Sf. Marie?


Cum ati petrecut de Sf. Marie?
Am vazut ieri unele controverse despre faptul ca nu s-ar sarbatori onomastica de Sf. Marie in august. Fiind Adormirea Maicii Domnului, cineva zicea ca nu se serbeaza. Trecand peste acest punct de vedere exclusivist, cred ca depinde de traditia zonei respective.

Ca sa nu ramana subiectul in ceata (sau fum), mi-am amintint cum facea bunica-mea.  

Tin minte ca bunica mea -  nascuta la inceput de secol 19 si cu numele Maria - mergea la biserica, impartea colaci, lubenita si struguri si pe urma ne pregatea ceva bun de mancare. Bineinteles ca la masa spuneam La Multi Ani de Sf. Marie!

Si daca bunica-mea care tinea toate obiceiurile locului facea asa, nu ma incurc sa-i inteleg pe cei care proclama ca nu se serbeaza onomastica. Realitatea ii contrazice si sunt convins ca dintre cei 2 milioane de Marini si Marii cel putin 50% + 1 si-au serbat ieri ziua numelui.
la gratar
Asa am facut si noi, fiind ziua mamei si nepoatei mele.

Si pentru ca mi s-a cerut ca pe blog sa am abordari culinare si in afara rubricii "Miercurea fara carne", asta fac. Chiar daca ieri a fost miercuri, "miercurea fara carne" o tinusem deja luni, asa ca de Sf. Maria am petrecut pe langa gratar.




Cu peste si pui,
peste si pui
mici si pastrama,
mici si pastrama
udate cu bere rece. Pestele de pe gratar este dorada (cel mai plat) si biban de mare (cel mai lunguiet). A iesit ... yam-yam. Si ca sa nu se lase greu dupa masa, ne-am scuturat de calorii cu un tenis de masa.
tenis de masa de bere :)
Voi cum ati petrecut de Sf. Maria?

Etichete: , ,