Slatina – orasul conditiei fizice

Slatina – orasul conditiei fizice
Guest post by Emil Calinescu.

Salutare tuturor. Emil Calinescu sunt, nascut in Slatina, dar tradator de la 7 ani, cand am plecat spre capitala :).

Asadar, am fost weekendul trecut prin Slatina (nu de bine: la o inmormantare). Si vineri am stat toata ziua in frumosul meu oras natal. Mentionez (pentru slatineni) ca eu (adica bunicul meu) locuiesc in cartierul Progresul, exact vizavi de scoala nr 2 (sper ca nu i-au schimbat numarul).
Si vineri ma trezesc eu devreme (cand schimb patul am probleme cu somnul), mananc si plec. Intai dau pe la magazinul Olt (tot din amintire, sa vad ce mai e p-acolo), iar apoi plec, usor, pe jos, spre … gara. De fapt am mers la autogara, dar am zis ca daca tot sunt acolo, sa merg si la gara.
Am avut noroc si de vreme nitel racoroasa, altfel probabil as fi cazut in drum. Mergeam eu si prin gand imi treceau tot felul de chestii. Intram in toate magazinele intalnite (cele barbatesti) si tot mi-am luat ceva (despre asta insa in alt articol). Dar cum mergeam, ma tot gandeam: bai, cu cat merg mai departe, cu cat o sa-mi fie mai greu la intoarcere. M-am odihnit de 2 ori pe banca, m-am intors, am trecut pe la turci (o inghetata si o braga) si am ajuns acasa.
Insa m-am tot gandit la o chestie: de ce n-am mai facut asta si in Bucuresti? Pur si simplu sa merg 2 ore (2 ore jumate am facut de fapt) pe jos, linistit. Pai simplu:

  1. In Slatina nu prea sunt autobuze. Sau au un orar atat de special incat nu-l stie nimeni. Probabil d-aia nu le asteapta nimeni. Iar taxiurile nu sunt chiar preferatele mele.
  2. In Slatina circulatia nu e asa obositoare. Nu stiu, poate si tramvaiele accenteaza (si autobuzele, si toate RATB-urile), dar cert este ca in Bucuresti un drum de 15 min (de la Piata Iancului pana la mine cam atat fac) mi se pare atat de obositor. Nu neaparat fizic, cat psihic. Atat de obositor incat uneori prefer sa-mi petrec acelasi timp asteptand in statie tramvaiul. Pur si simplu.
  3. In Slatina imi par trotuarele mai largi si mai primitoare. Si, de ce sa nu recunosc, mai ingrijite. In Bucuresti in afara de schimbarea bordurilor (care se face si acum, la 4 ani dupa plecarea lui Videanu), nu se ingrijeste nimeni de trotuare. Sunt denivelate, sunt pline de gropi, dar nu conteaza. Drumul e important, ca pe el circula masini. In fond, de ce ai merge pe trotuar cand ai masina?
  4. Daca mai punem la socoteala si faptul ca in Slatina poti merge « jos in oras » (orasul e pe deal, si este partea de sus, dar si cea de jos), atunci constatam ca este intr-adevar un oras al conditiei fizice. Poti cobori (si urca) atat pe scari, cat si pe drum (pe bulevardul Titulescu, sper sa nu gresesc). Ultima oara (vara trecuta) cand am fost in partea de jos mi s-a parut foarte pustiu. Stiu ca este o d-asta de inghetata a celebrilor turci si acolo (parca e mai marfa cea de sus), este un parc cu fantana cantatoare (habar n-am daca mai e, in august 2011 era), in rest pustiu. M-as fi dus doar de curiozitate, sa vad ce mai e, ce a mai ramas. Si as fi mers sa vad cele 2 obiective turistice: Primaria (unde bunicul meu a fost consilier 8 ani) si stadionul 1 Mai (n-au mai schimbat denumirea; am vazut un afis cu actualul primar, la brat cu Presedintele ales al CJ, in care promiteau modernizarea stadionului … sper sa se infaptuiasca, promit sa merg sa vad un meci pe noul stadion; sper de asemenea sa-i gaseasca si o noua denumire, asta daca nu cumva asteapta sa moara Lutu, Claudiu Niculescu etc, sa boteze stadionul cu numele unuia din ei). Data viitoare cand merg prin Slatina sigur imi voi face timp sa merg si jos.
  5. Ca tot am zis de magazine: Slatina e plina de magazine stradale. Ma rog, multe Second Handuri, dar in general magazine stradale. In Bucuresti acestea sunt o raritate: majoritatea cumparaturilor se fac IN MALL, unde ajungi cu ratb ori chiar cu metrou. Conditia fizica e lasata la altii.
  6. Ca si concluzie, daca as sta o luna in Slatina cred ca as slabi nitel. Chiar serios, daca mi-as propune asta. Apropo, daca nu stiati, mersul pe jos normal face mai mult bine decat alergatul, prin parc ori prin spatele blocului. Cel putin asa am auzit eu la niste doctori :)
Salutari OLTENESTI tuturor!

Iar daca v-am starnit pofta de blogarit « in deplasare », va astept pe toti cu un guest-post la mine pe blog. Si multumesc inca o data gazdei pentru amabilitate.

Etichete: