Vinerea colorata ... bleu-blanc-rouge


Vinerea colorata ... bleu-blanc-rouge
Vinerea trecuta ma pregateam sa plec spre Paris ... acum doar ce m-am intors cu impresii proaspete, bleu-blanc-rouge, tocmai bune de colorat o zi ... de vendredi.

Mai fusesem in Paris la binecunoscutele obiective turistice - Tour Eiffel, Notre-Dame, Sainte Chapelle, Sacre Coeur, Montmartre, Domul Invalizilor, Cartierul Latin, Moulin Rouge etc.) dar de data asta am adaugat si DisneyLand.

Dupa cum veti vedea in imagini, DisneyLand este pentru toate varstele si pentru toate gusturile, colorat ca in basmele copilariei.
Ca in orice parc de distractii nu lipsesc tot felul de montagnes-russes cu diferite tematici. Pe mine nu ma atrag astfel de distractii, (nici macar in tiribomba nu-mi place), dar am avut ce vedea, nici macar n-am vazut tot in 2 zile.

Exista 2 parcuri tematice, Lumea Basmelor Disney - DisneyLand Parc si Lumea Filmelor - Walt Disney Studios Parc. Odata intrat intr-un parc ai acces gratuit la toate distractiile de acolo, doar rabdare sa stai la coada sa ai si/sau pofta de adrenalina :)

Preturile pentru intrare sunt destul de mari 30 - 50 Euro biletul pentru 1 parc + 14 Euro biletul transport metro+RER de persoana insa macar o data-n viata merita sa ajungi acolo, indiferent de varsta.

Am fost 1 zi intr-un parc si 1 zi in celalalt. Va spuneam ca ai ce vedea, pentru ca pe langa atractiile pline de adrenalina specifice parcurilor de distractii sunt tot felul de spectacole:
si locuri de vizitat:
Probabil au mai fost si altele, nu le-am vazut pe toate. Pentru cei mici, fiecare basm are locul lui, personajele lui, costumele si suvenirurile lui. N-am reusit inca sa pun toate pozele, sper sa le termin pana la sfarsitul acestei vineri bleu-blanc-rouge.

Daca vrei sa cumperi ceva preturile sunt mari, nu mai vorbesc de costumele de basm pentru cei mici, vorbesc strict de un hamburger + suc = 8 Euro sau 1 bere la 0,25 l = 4 euro, dar nu zice nimeni nimic daca iti aduci de acasa.

Picioare sa ai de colindat si spate de carat, pentru ca programul parcurilor incepe la 10 dimineata si se termina la 19:30 parcul tematic destinat filmelor si mult mai tarziu in parcul basmelor.

Desi parcurile zumzaie de lume, este o curatenie incredibila iar angajatii DisneyLand imbracati in costume de film sau basm zumzaie si ei la fiecare colt.

La fiecare distractie la care te asezi la coada ai afisat timpul estimat de asteptare (am vazut timpi intre 15 si 80 de minute), totul este organizat si foarte bine pus la punct.

Dar despre organizare voi vorbi in articolul destinat Parisului, pana atunci va las cu o melodie frantuzeasca ...



si cu un banc local:

Doi frantuzi mergeau prin Paris cand unul ii zice celuilalt:
- Le vezi pe alea doua din fata? Una e nevasta-mea si cealalta este amanta mea.
Celalalt raspunde:
- Pfoai!!! La mine este exact invers!

Etichete: